REKRYTOINTITAPAHTUMAN SUUNNITTELU JA TOTEUTUS – CASE: HELLO FELLO
Lähteenmäki, Laura (2018)
Lähteenmäki, Laura
Satakunnan ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201805087065
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201805087065
Tiivistelmä
Satakunnan ammattikorkeakoulun liiketalouden koulutusohjelman opinnäytetyönä suunniteltu ja toteutettu rekrytointitapahtuma on laadittu toimeksiantona porilaiselle henkilöstövuokrausalan yritykselle, Hello Fellolle. Rekrytointitapahtuma järjestettiin Satakunnan ammattikorkeakoulun tiloissa ja tapahtumassa haettiin työntekijöitä keikka- ja osa-aikatöihin.
Opinnäytetyön rakenne koostuu teoreettisesta viitekehyksestä ja empiirisestä osuudesta sekä sen liitteistä. Työn teoreettisessa osuudessa käsiteltiin kolmea pääaihetta – rekrytointia, tapahtumajärjestämistä sekä markkinointia. Viitekehyksen sisältö on rajattu opinnäytetyön tavoitetta ja koko empiiristä osiota tukevaksi.
Tämä opinnäytetyö on toiminnallinen opinnäytetyö, jonka tekijä aktiivisesti osallistui opinnäytetyön aiheena olevan rekrytointitapahtuman suunnitteluun ja toteutukseen. Tämä työ on osallistuva ja havainnoiva case-tutkimus, koska koko opinnäytetyö perustuu järjestettyyn tapahtumaan. Tämän työn menetelmänä käytettiin laadullista tutkimusta, sillä työn tavoitteena oli järjestetyn tapahtuman mahdollisimman tarkka kuvaaminen ja ymmärtäminen.
Työn tavoitteena oli selvittää, kuinka kannattava rekrytointitapahtuma on rekrytointimenetelmänä niin yritykselle kuin työnhakijallekin. Itse produktiosuuden tavoitteena oli löytää kasvuhakuisen Hello Fellon palvelukseen hyviä työntekijöitä. Ja koska kyseessä on uusi yritys, tavoitteena oli lisätä Hello Fellon tunnettuutta Porissa ja muualla Satakunnassa sekä samalla vahvistaa yrityksen brändi-imagoa ja -identiteettiä.
Kaiken kaikkiaan tämä opinnäytetyö tuki tarkoitustaan ja tämänkaltainen rekrytointitapahtuma on tulosten perusteella kannattava järjestää myös jatkossa kun tulee tarve rekrytoinnille. Tapahtumaan osallistui arviolta noin 100 henkilöä ja työhakemuksia saimme yhteensä 10. Tapahtumassa Hello Fellolle saatiin aikaiseksi näyttävä ja huomiota herättävä rekrytointipiste.
Opinnäytetyön rakenne koostuu teoreettisesta viitekehyksestä ja empiirisestä osuudesta sekä sen liitteistä. Työn teoreettisessa osuudessa käsiteltiin kolmea pääaihetta – rekrytointia, tapahtumajärjestämistä sekä markkinointia. Viitekehyksen sisältö on rajattu opinnäytetyön tavoitetta ja koko empiiristä osiota tukevaksi.
Tämä opinnäytetyö on toiminnallinen opinnäytetyö, jonka tekijä aktiivisesti osallistui opinnäytetyön aiheena olevan rekrytointitapahtuman suunnitteluun ja toteutukseen. Tämä työ on osallistuva ja havainnoiva case-tutkimus, koska koko opinnäytetyö perustuu järjestettyyn tapahtumaan. Tämän työn menetelmänä käytettiin laadullista tutkimusta, sillä työn tavoitteena oli järjestetyn tapahtuman mahdollisimman tarkka kuvaaminen ja ymmärtäminen.
Työn tavoitteena oli selvittää, kuinka kannattava rekrytointitapahtuma on rekrytointimenetelmänä niin yritykselle kuin työnhakijallekin. Itse produktiosuuden tavoitteena oli löytää kasvuhakuisen Hello Fellon palvelukseen hyviä työntekijöitä. Ja koska kyseessä on uusi yritys, tavoitteena oli lisätä Hello Fellon tunnettuutta Porissa ja muualla Satakunnassa sekä samalla vahvistaa yrityksen brändi-imagoa ja -identiteettiä.
Kaiken kaikkiaan tämä opinnäytetyö tuki tarkoitustaan ja tämänkaltainen rekrytointitapahtuma on tulosten perusteella kannattava järjestää myös jatkossa kun tulee tarve rekrytoinnille. Tapahtumaan osallistui arviolta noin 100 henkilöä ja työhakemuksia saimme yhteensä 10. Tapahtumassa Hello Fellolle saatiin aikaiseksi näyttävä ja huomiota herättävä rekrytointipiste.