Markkinointiviestintäsuunnitelma Facebook-sivulle
Mustonen, Joni (2018)
Mustonen, Joni
Karelia-ammattikorkeakoulu (Pohjois-Karjalan ammattikorkeakoulu)
2018
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201805087168
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201805087168
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli suunnitella ja toteuttaa markkinointiviestintäsuunnitelma yrityksen Facebook-sivulle. Toteutuksen jälkeen viestintää verrattiin edeltävän vuoden vastaavaan ajanjaksoon ja arvioitiin viestinnän onnistumista. Onnistuneella viestinnällä luodaan arvoa sekä sivuston seuraajille että yritykselle.
Tämän toiminnallisen opinnäytetyön teoriapohjainen osio sisältää tietoa Facebook-markkinointiviestintäsuunnitelmasta, markkinointiviestinnän kohdentamisesta, markkinointiviestinnän ongelmista sekä julkaisujen analysoinnista. Tämän opinnäytetyön teoriapohja nojaa vahvasti sekundaarisiin ajankohtaisiin lähteisiin, kuten blogeihin, artikkeleihin ja videoihin, joiden tekijät ovat markkinointialan ammattilaisia. Facebookin tarjoamaa analytiikkaa julkaisuista ja sivun kiinnostavuudesta on hyödynnetty tätä työtä tehdessä.
Tämän työn tuloksena toteutettiin markkinointiviestintäsuunnitelma yrityksen Facebook-sivulle. Suunnitelman toteutumista seurattiin Facebookin tarjoamien analysointitietojen perusteella. Toteutuksen jälkeen tuloksia verrattiin edeltävän vuoden samanpituiseen ajanjaksoon ja analysoitiin mistä muutokset näiden ajanjaksojen välillä johtuivat.
Tämän toiminnallisen opinnäytetyön teoriapohjainen osio sisältää tietoa Facebook-markkinointiviestintäsuunnitelmasta, markkinointiviestinnän kohdentamisesta, markkinointiviestinnän ongelmista sekä julkaisujen analysoinnista. Tämän opinnäytetyön teoriapohja nojaa vahvasti sekundaarisiin ajankohtaisiin lähteisiin, kuten blogeihin, artikkeleihin ja videoihin, joiden tekijät ovat markkinointialan ammattilaisia. Facebookin tarjoamaa analytiikkaa julkaisuista ja sivun kiinnostavuudesta on hyödynnetty tätä työtä tehdessä.
Tämän työn tuloksena toteutettiin markkinointiviestintäsuunnitelma yrityksen Facebook-sivulle. Suunnitelman toteutumista seurattiin Facebookin tarjoamien analysointitietojen perusteella. Toteutuksen jälkeen tuloksia verrattiin edeltävän vuoden samanpituiseen ajanjaksoon ja analysoitiin mistä muutokset näiden ajanjaksojen välillä johtuivat.