Markkinointisuunnitelma hoitoalan yritykselle
Kuokkanen, Satu (2018)
Kuokkanen, Satu
Karelia-ammattikorkeakoulu (Pohjois-Karjalan ammattikorkeakoulu)
2018
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201805107592
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201805107592
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli luoda käytännönläheinen markkinointisuunnitelma toimeksiantajayritykselle. Vuonna 2016 perustettu vaihtoehtoista ja täydentävää hoitopalvelua tarjoavan, yhden henkilön yrityksen tuotteita ovat mm. vyöhyketerapia, kuumakivihieronta, akupunktio ja useat muut kiinalaisen lääketieteen hoitomuodot. Markkinointisuunnitelman avulla pyritään löytämään realistinen, yrityksen resursseihin nähden toteutettavissa oleva suunnitelma, jolla potentiaalinen asiakas tavoitetaan ja saadaan yrityksen asiakkaaksi.
Opinnäytetyö on toiminnallinen, jota teoriaosuus selventää ymmärrettäväksi kokonaisuudeksi. Suunnitelmassa on analysoitu yrityksen nykytilaa ja ympäristöä, huomioitu yrityksen resurssit ja asiakaslähtöinen toimintatapa. Vaikka työ painottuu tämänhetkiseen tilanteeseen, se huomioi myös tulevaisuuden tuomat mahdollisuudet tuotekehitystyössä. Markkinointisuunnitelman lopputuloksena syntyvät käytännön toimintaohjeet markkinointiviestintään, jonka pääpaino on sähköisessä markkinoinnissa. Lisäksi suunnitelma antaa ideoita myynninedistämiseksi sekä kehitysideoita palvelun kehittämiseksi.
Opinnäytetyö on toiminnallinen, jota teoriaosuus selventää ymmärrettäväksi kokonaisuudeksi. Suunnitelmassa on analysoitu yrityksen nykytilaa ja ympäristöä, huomioitu yrityksen resurssit ja asiakaslähtöinen toimintatapa. Vaikka työ painottuu tämänhetkiseen tilanteeseen, se huomioi myös tulevaisuuden tuomat mahdollisuudet tuotekehitystyössä. Markkinointisuunnitelman lopputuloksena syntyvät käytännön toimintaohjeet markkinointiviestintään, jonka pääpaino on sähköisessä markkinoinnissa. Lisäksi suunnitelma antaa ideoita myynninedistämiseksi sekä kehitysideoita palvelun kehittämiseksi.