Komia kranni : Rippikoulukonsertin videomarkkinointia yhdessä nuorten kanssa
Nortunen, Henna (2018)
Nortunen, Henna
Centria-ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201805168386
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201805168386
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyössä toteutin kaksi videota. Molemmat videot kertovat Seinäjoen seura-kunnan rippikoulutapahtumasta, Krannikospelista.
Ensimmäisen videon tein markkinointitarkoitukseen Seinäjoen seurakunnan rippikoulun ohjaajille. Videon tuli herättää nuorten kiinnostus tulevaan rippikoulukonserttiin ja olla helposti käytettävissä.
Toisen videon toteutin ohjaten nuoria, joilla ei ollut aikaisempaa kokemusta videon kuvaamisesta tai editoinnista. He ovat kaikki osa Kranni crew -ryhmää, joka järjestää kyseistä rippikoulutapahtumaa. Osallistumisen myötä he saivat itselleen uuden, positiivisen kokemuksen ja taidon, jota he voivat kehittää myöhemmin Kranni crew -ryhmän kanssa. Kyseinen video tuli vapaampaan tarkoitukseen, enempi viihdyttämiseen kuin markkinointivälineeksi.
Näiden lisäksi kokosin yhteen muistilistanlistan asioista, joita tulisi ottaa huomioon, kun halutaan tehdä video ja käytännön kautta tuoda mediakasvatusta nuorille, joille sosiaalinen media on arkipäivää.
Opinnäytetyöni teoria-osaan kirjoitin nuoren kehityksestä ja miten sitä voidaan tukea nuorisotyön kautta. Käsittelen myös median mahdollisuuksia ja tärkeyttä nuorisotyössä keskittyen erityisesti sosiaalisen median hyödyntämiseen.
Opinnäytetyön hankkeisti Seinäjoen seurakunta.
Ensimmäisen videon tein markkinointitarkoitukseen Seinäjoen seurakunnan rippikoulun ohjaajille. Videon tuli herättää nuorten kiinnostus tulevaan rippikoulukonserttiin ja olla helposti käytettävissä.
Toisen videon toteutin ohjaten nuoria, joilla ei ollut aikaisempaa kokemusta videon kuvaamisesta tai editoinnista. He ovat kaikki osa Kranni crew -ryhmää, joka järjestää kyseistä rippikoulutapahtumaa. Osallistumisen myötä he saivat itselleen uuden, positiivisen kokemuksen ja taidon, jota he voivat kehittää myöhemmin Kranni crew -ryhmän kanssa. Kyseinen video tuli vapaampaan tarkoitukseen, enempi viihdyttämiseen kuin markkinointivälineeksi.
Näiden lisäksi kokosin yhteen muistilistanlistan asioista, joita tulisi ottaa huomioon, kun halutaan tehdä video ja käytännön kautta tuoda mediakasvatusta nuorille, joille sosiaalinen media on arkipäivää.
Opinnäytetyöni teoria-osaan kirjoitin nuoren kehityksestä ja miten sitä voidaan tukea nuorisotyön kautta. Käsittelen myös median mahdollisuuksia ja tärkeyttä nuorisotyössä keskittyen erityisesti sosiaalisen median hyödyntämiseen.
Opinnäytetyön hankkeisti Seinäjoen seurakunta.