Sosiaalinen media seutumarkkinoinnissa
Laaja, Samuel (2010)
Laaja, Samuel
Satakunnan ammattikorkeakoulu
2010
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201005199788
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201005199788
Tiivistelmä
Opinnäytetyön aiheena oli sosiaalisen median hyödyntäminen Porin seutukunnan markkinoinnissa. Tavoitteena oli etsiä tietoa, esimerkkejä, mahdollisuuksia ja uhkia, joita sosiaalisen median käyttöön liittyy. Lisäksi tarkasteltiin sen soveltuvuutta seutumarkkinointiin ja etsittiin oppimiskohteita yritysmaailmasta, miten seutumarkkinointia voitaisiin toteuttaa sosiaalisen median avulla. Tämä työ on suunnattu niille, jotka haluavat tietää sosiaalisesta mediasta ja sen soveltuvuudesta seutualueiden markkinoimiseen. Sosiaalista mediaa pidetään yhä jokseenkin tuntemattomana toimintaympäristönä. Se vaikuttaa silti lupaavalta vuorovaikutusmahdollisuudelta ihmisten kanssa aluerajoista riippumatta. Oikein käytettynä ja hyvin suunniteltuna siitä voi tulla merkittävä väline seutukunnan vetovoimaisuuden markkinoinnissa aluerajojen ulkopuolelle.