Digitaalinen markkinointiviestintä Elämys Groupissa
Vesala, Essi (2018)
Vesala, Essi
Centria-ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201805178598
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201805178598
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli tutkia, miten tapahtuma-alan yrityksen Elämys Groupin digitaalinen markkinointiviestintä toteutuu ja olisiko sen toteutumista tarvetta kehittää. Opinnäytetyössä käsiteltiin nykyaikaisia digitaalisen markkinoinnin ja markkinointiviestinnän kanavia, niiden tehokkuutta ja miten ne toimivat. Teoriaosuudessa selvitettiin myös, mitä tämän päivän digitaalinen markkinointiviestintä tarkoittaa. Opinnäytetyön lähdemateriaalina käytettiin kotimaista kirjallisuutta, sekä laajasti eri internetlähteitä.
Opinnäytetyössä selvitettiin, millaisia digitaalisen markkinointiviestinnän toimenpiteitä elämysten markkinoinnissa on syytä käyttää. Kehityskohteiksi muodostui muutamien sosiaalisen median kanavien, kuten Instagramin ja Facebookin kehittäminen. Markkinoinnin automaatio nousi yhdeksi uudeksi mahdolliseksi digitaalisen markkinointiviestinnän työkaluksi. Opinnäytetyössä todettiin myös, että verkkosivuja olisi hyvä kehittää kertomaan enemmän itse yrityksestä, sekä heidän toiminnastaan ja periaatteistaan.
Markkinointiviestinnän suunnittelun tueksi kehitettiin vuosikello, jonka avulla tiedetään, minkälaisia projekteja yrityksellä on mahdollisesti tulossa ja mitä markkinointitoimenpiteitä näiden eteen tulee tehdä. Suuria muutoksia aikaisempaan ei tarvittu, Elämys Groupin kokonaistilanne markkinoinnin kannalta oli hyvä.
Opinnäytetyössä selvitettiin, millaisia digitaalisen markkinointiviestinnän toimenpiteitä elämysten markkinoinnissa on syytä käyttää. Kehityskohteiksi muodostui muutamien sosiaalisen median kanavien, kuten Instagramin ja Facebookin kehittäminen. Markkinoinnin automaatio nousi yhdeksi uudeksi mahdolliseksi digitaalisen markkinointiviestinnän työkaluksi. Opinnäytetyössä todettiin myös, että verkkosivuja olisi hyvä kehittää kertomaan enemmän itse yrityksestä, sekä heidän toiminnastaan ja periaatteistaan.
Markkinointiviestinnän suunnittelun tueksi kehitettiin vuosikello, jonka avulla tiedetään, minkälaisia projekteja yrityksellä on mahdollisesti tulossa ja mitä markkinointitoimenpiteitä näiden eteen tulee tehdä. Suuria muutoksia aikaisempaan ei tarvittu, Elämys Groupin kokonaistilanne markkinoinnin kannalta oli hyvä.