Asiakaslähtöisten hyvinvointipalveluiden kehittäminen : Case: Kuntoutussäätiö
Jokinen, Päivi (2010)
Jokinen, Päivi
Kymenlaakson ammattikorkeakoulu
2010
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201005199803
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201005199803
Tiivistelmä
Aiheena työssä oli asiakaslähtöisen hyvinvointipalvelun kehittäminen. Tarkoituksena oli kartoittaa Helsingissä toimivan Kuntoutussäätiön mahdollisuuksia parantaa tunnettuuttaan ja palveluitaan alueella. Tavoitteena oli saada uutta asiakaskuntaa ja saada tilat tehokkaampaan käyttöön. Kuntoutussäätiöllä on laaja-alaista osaamista ja kokemusta hyvinvointipalveluista sekä kuntoutuksesta.
Hyvinvointipalveluiden kasvava tarve on synnyttänyt kysyntää uusille palvelumuodoille sekä palveluntarjoajille. Työssä kartoitettiin alueen asukkaiden tarpeita ja toiveita erilaisista hyvinvointipalveluista kyselytutkimuksen avulla.
Tulosten pohjalta Kuntoutussäätiö on kehittänyt uusia terveyden ja hyvinvoinnin parantamiseen tähtääviä ryhmämuotoisia palveluja. Toiminta on käynnistetty kevään
2010 aikana. Asiakaslähtöisyys, asiantuntijapalvelut ja palvelujen monipuolinen tarjonta ovat avainasemassa kehitystyössä. Toiminta on lähtenyt hyvin käyntiin, ja ryhmiä
on tarkoitus perustaa lisää.
Hyvinvointipalveluiden kasvava tarve on synnyttänyt kysyntää uusille palvelumuodoille sekä palveluntarjoajille. Työssä kartoitettiin alueen asukkaiden tarpeita ja toiveita erilaisista hyvinvointipalveluista kyselytutkimuksen avulla.
Tulosten pohjalta Kuntoutussäätiö on kehittänyt uusia terveyden ja hyvinvoinnin parantamiseen tähtääviä ryhmämuotoisia palveluja. Toiminta on käynnistetty kevään
2010 aikana. Asiakaslähtöisyys, asiantuntijapalvelut ja palvelujen monipuolinen tarjonta ovat avainasemassa kehitystyössä. Toiminta on lähtenyt hyvin käyntiin, ja ryhmiä
on tarkoitus perustaa lisää.