Suomalaisten pk-yritysten ja välittäjäorganisaatioiden tavoittaminen viestinnän keinoin : SNOwMan-hanke
Valkonen, Anna-Leena (2018)
Valkonen, Anna-Leena
Hämeen ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018052410109
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018052410109
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli kartoittaa, miten pienten ja keskisuurten yritysten eli pk-yritysten rajapinnassa toimivat välittäjäorganisaatiot tavoitettaisiin parhaiten käyttämällä erilaisia viestintäkanavia. Välittäjäorganisaatioilla tarkoitetaan tässä työssä toimijoita, jotka tarjoavat pk-yrityksille erilaisia neu-vonta- ja rahoituspalveluita.
Toimeksiantaja oli Itämeren alueella vuosina 2017-2020 toteutettava SNOwMan-hanke. Hankkeen toimijat pyrkivät tarjoamaan välittäjäorganisaatioille nykyistä parempia menetelmiä ja työkaluja, joiden avulla viestintä pk-yritysten kanssa saataisiin yksilöllisemmäksi ja luottamusta herättävämmäksi.
Työn teoreettinen viitekehys koostui viestinnästä sekä välittäjä-organisaatioiden taustateoriasta. Kehittämisosiossa kartoitettiin mahdollisia SNOwMan-hankkeen ja välittäjäorganisaatioiden välistä viestintää tehostavia viestintäkanavia. Työn tulosten perusteella SNOwMan-hankkeen toimijat voisivat harkita hankkeen oman verkkosivuston tai verkkoalustan perustamista tehostaakseen vuorovaikutusta välittäjäorganisaatioiden kanssa.
Toimeksiantaja oli Itämeren alueella vuosina 2017-2020 toteutettava SNOwMan-hanke. Hankkeen toimijat pyrkivät tarjoamaan välittäjäorganisaatioille nykyistä parempia menetelmiä ja työkaluja, joiden avulla viestintä pk-yritysten kanssa saataisiin yksilöllisemmäksi ja luottamusta herättävämmäksi.
Työn teoreettinen viitekehys koostui viestinnästä sekä välittäjä-organisaatioiden taustateoriasta. Kehittämisosiossa kartoitettiin mahdollisia SNOwMan-hankkeen ja välittäjäorganisaatioiden välistä viestintää tehostavia viestintäkanavia. Työn tulosten perusteella SNOwMan-hankkeen toimijat voisivat harkita hankkeen oman verkkosivuston tai verkkoalustan perustamista tehostaakseen vuorovaikutusta välittäjäorganisaatioiden kanssa.