Digitaalisen markkinoinnin trendit
Räisänen, Sarlea (2018)
Räisänen, Sarlea
Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018052610397
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018052610397
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena on perehtyä digitaaliseen markkinointiin ja tutkia sen tämänhetkisiä trendejä. Työn produktiosan tavoitteena on luoda koulutusmateriaali digitaalisen markkinoinnin tämän hetkisiin trendeihin, jota voidaan käyttää opetus- ja itseopiskelumateriaalina sekä yrityksen oman sisältömarkkinoinnin tarpeeseen.
Opinnäytetyön teoreettinen viitekehys koostuu markkinoinnin kilpailukeinoista sekä digitaalisesta markkinointiviestinnästä ja sen trendeistä. Markkinoinnin kilpailukeinoista perehdytään erityisesti markkinointiviestintään ja sen nykyaikaisiin piirteisiin. Tästä edetään digitaaliseen markkinointiviestintään ja siihen kuinka se eroaa markkinointiviestinnästä. Ensimmäisen teoriaosuuden lopuksi tutustutaan markkinointiviestinnän suunnittelun piirteisiin ja sen tärkeyteen. Toisessa teoriaosuudessa käsitellään digitaalisen markkinoinnin tämänhetkisiä trendejä erilaisten sisältöjen ja kanavien osalta. Lopuksi teoriasta on koottu yhteenveto, joka käsittelee teoriaosuuden tärkeimmät osat.
Tuotososiossa kuvataan työn toteutusprosessia, aikataulua sekä verrataan tuotoksen onnistumista työn tavoitteisiin. Siinä kuvataan myös teoriaosuudessa hyödynnetyn aineiston keruumenetelmiä ja pohditaan niiden luotettavuutta.
Opinnäytetyön tuloksena syntyi helppolukuinen itseopiskelu- ja opetusmateriaali, joka on suunnattu Haaga-Helialle sekä myyntityön opiskelijoille ja opettajille. Tuotos toteutettiin PowerPointilla.
Työ toteutettiin aikavälillä lokakuu 2017 - toukokuu 2018.
Opinnäytetyön teoreettinen viitekehys koostuu markkinoinnin kilpailukeinoista sekä digitaalisesta markkinointiviestinnästä ja sen trendeistä. Markkinoinnin kilpailukeinoista perehdytään erityisesti markkinointiviestintään ja sen nykyaikaisiin piirteisiin. Tästä edetään digitaaliseen markkinointiviestintään ja siihen kuinka se eroaa markkinointiviestinnästä. Ensimmäisen teoriaosuuden lopuksi tutustutaan markkinointiviestinnän suunnittelun piirteisiin ja sen tärkeyteen. Toisessa teoriaosuudessa käsitellään digitaalisen markkinoinnin tämänhetkisiä trendejä erilaisten sisältöjen ja kanavien osalta. Lopuksi teoriasta on koottu yhteenveto, joka käsittelee teoriaosuuden tärkeimmät osat.
Tuotososiossa kuvataan työn toteutusprosessia, aikataulua sekä verrataan tuotoksen onnistumista työn tavoitteisiin. Siinä kuvataan myös teoriaosuudessa hyödynnetyn aineiston keruumenetelmiä ja pohditaan niiden luotettavuutta.
Opinnäytetyön tuloksena syntyi helppolukuinen itseopiskelu- ja opetusmateriaali, joka on suunnattu Haaga-Helialle sekä myyntityön opiskelijoille ja opettajille. Tuotos toteutettiin PowerPointilla.
Työ toteutettiin aikavälillä lokakuu 2017 - toukokuu 2018.