Tapahtuman järjestäminen : Luokkakokous
Kivipuro, Petri (2018)
Kivipuro, Petri
Centria-ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018052810539
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018052810539
Tiivistelmä
Toiminnallisen opinnäytetyön tavoitteena oli suunnitella ja järjestää luokkakokous, josta mahdollisesti muodostuisi jokavuotinen perinne. Luokkakokouksen ajankohta oli viikonloppuna 16.–18.2.2018 ja tapahtuman pääpäivä oli lauantaina 17.2. Tapahtumapaikkana oli Mäntsälässä sijaitseva Alhon tila, jonka pihapiiriin tapahtuman järjestäminen mahdollistui.
Opinnäytetyö jaettiin kahteen pääosaan, teoriaosuuteen ja toiminnalliseen osuuteen. Ensimmäisessä osassa käytiin läpi tapahtumia ja niiden muotoja sekä sitä millaisia ominaisuuksia hyvällä tapahtumanjärjestäjällä tulisi olla. Ensimmäinen osa käsitteli tapahtuman hallintaa esimerkiksi suunnittelua, tavoitetta, kohderyhmää, kutsua, yhteistyökumppaneita ja muita tapahtuman järjestämisen kannalta tärkeitä yksityiskohtia.
Toisessa osassa käytiin läpi tapahtuman toiminnallisen osuuden suunnittelua. Aluksi kerrottiin tapahtumaideasta, josta siirryttiin aikataulutukseen. Toisessa osiossa esiteltiin myös luokkakokouksen ohjelma ja kohderyhmä sekä tapahtumapaikka. Tapahtuman jälkeen osallistujilta kerättiin palaute, joka käydään läpi opinnäytetyön loppupuolella. Viimeisenä osiona on omaa pohdintaa opinnäytetyöprosessista kokonaisuudessaan.
Opinnäytetyö jaettiin kahteen pääosaan, teoriaosuuteen ja toiminnalliseen osuuteen. Ensimmäisessä osassa käytiin läpi tapahtumia ja niiden muotoja sekä sitä millaisia ominaisuuksia hyvällä tapahtumanjärjestäjällä tulisi olla. Ensimmäinen osa käsitteli tapahtuman hallintaa esimerkiksi suunnittelua, tavoitetta, kohderyhmää, kutsua, yhteistyökumppaneita ja muita tapahtuman järjestämisen kannalta tärkeitä yksityiskohtia.
Toisessa osassa käytiin läpi tapahtuman toiminnallisen osuuden suunnittelua. Aluksi kerrottiin tapahtumaideasta, josta siirryttiin aikataulutukseen. Toisessa osiossa esiteltiin myös luokkakokouksen ohjelma ja kohderyhmä sekä tapahtumapaikka. Tapahtuman jälkeen osallistujilta kerättiin palaute, joka käydään läpi opinnäytetyön loppupuolella. Viimeisenä osiona on omaa pohdintaa opinnäytetyöprosessista kokonaisuudessaan.