Messuosastot Muotolevy OY:lle : ID Helsinki- ja Stockholm Furniture & Light Fair -messuille
Barrionuevo Korkeila, Antonio (2018)
Barrionuevo Korkeila, Antonio
Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018052910803
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018052910803
Tiivistelmä
Opinnäytetyössä suunniteltiin toisiinsa nähden yhtenevät messuosastot Muotolevy Oy:lle Helsingissä 2017 järjestetyille ID Helsinki -messuille, sekä Tukholmassa 2018 järjestetyille Stocholm Furniture & Light Fair -messuille. Messuilla esiteltiin Muotolevy Oy:n Module-vetäytymistiloja ja tilojen eri käyttömahdollisuuksia.
Opinnäytetyössä tuotettiin kaksi toteutuskelpoista suunnitelmaa messuosastoista. Messu-osastojen koko ja sisältö eroavat hiukan toisistaan. Osastojen eroista huolimatta tarkoituk-sena oli luoda formaatti Muotolevy Oy:n messuosastoille, jota voidaan soveltaa tulevai-suudessa muilla messuilla.
Suunnitteluprosessin aikana tutustuttiin Module-tiloihin, niiden yhteydessä myytäviin ka-lusteisiin ja materiaalivalikoimaan, sekä tutkittiin alan kirjallisuutta tapahtumamarkkinoin-nista, visuaalisesta markkinoinnista ja messuosastoista. Suunnittelun päämääränä oli kävijässä tunteita herättävä ja samalla erikokoisia Module-tiloja ja niiden käyttömahdolli-suuksia esittelevä messuosastoformaatti.
Työn tavoitteena oli suunnitella messuosastot, jotka herättävät huomiota ja tuottavat tun-nepohjaisen kokemuksen osastoilla vieraileville. Näin pyritään luomaan uusia yhteis-työsuhteita ja asiakassuhteita. Yrityksen brändin ja tuotteiden markkinointi on messuosas-tojen päätarkoitus. Messuosastojen tuli olla yrityksen arvojen, liikeidean ja markkinoinnin päämäärien kanssa yhtenäinen.
Opinnäytetyössä tuotettiin kaksi toteutuskelpoista suunnitelmaa messuosastoista. Messu-osastojen koko ja sisältö eroavat hiukan toisistaan. Osastojen eroista huolimatta tarkoituk-sena oli luoda formaatti Muotolevy Oy:n messuosastoille, jota voidaan soveltaa tulevai-suudessa muilla messuilla.
Suunnitteluprosessin aikana tutustuttiin Module-tiloihin, niiden yhteydessä myytäviin ka-lusteisiin ja materiaalivalikoimaan, sekä tutkittiin alan kirjallisuutta tapahtumamarkkinoin-nista, visuaalisesta markkinoinnista ja messuosastoista. Suunnittelun päämääränä oli kävijässä tunteita herättävä ja samalla erikokoisia Module-tiloja ja niiden käyttömahdolli-suuksia esittelevä messuosastoformaatti.
Työn tavoitteena oli suunnitella messuosastot, jotka herättävät huomiota ja tuottavat tun-nepohjaisen kokemuksen osastoilla vieraileville. Näin pyritään luomaan uusia yhteis-työsuhteita ja asiakassuhteita. Yrityksen brändin ja tuotteiden markkinointi on messuosas-tojen päätarkoitus. Messuosastojen tuli olla yrityksen arvojen, liikeidean ja markkinoinnin päämäärien kanssa yhtenäinen.