Arvolupauksen konseptointi omalle hääpukuyritykselle
Heino, Minna (2018)
Heino, Minna
Hämeen ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018052910853
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018052910853
Tiivistelmä
Opinnäytetyö tutkii arvolupauksen laatimista tekijän tulevalle yritykselle. Työn lähtökohtana oli perehtyä yrityksen toimintaan vaikuttavaan tärkeään asiaan, joka yleensä jää perustamisvaiheessa vähemmälle huomiolle. Työssä tutkittiin arvolupauksen merkitystä yritystoiminnalle ja sen rinnalla vaikuttavia elementtejä. Työn tavoitteena oli lisätä tekijän ymmärrystä yritysten menestyksen taustalla vaikuttaviin tekijöihin, jota arvolupaus työssä kuvastaa.
Arvolupauksen tutkimista lähestyttiin kirjallisen materiaalin avulla, jolla tavoiteltiin asiantuntevaa taustatietoa aiheesta. Aiheeseen liittyen laadittiin erillinen kysely kohdennettuna alan yrittäjille ja itse morsiamille. Pääasiallisia arvolupaukseen liittyviä elementtejä, kuten brändi, ensivaikutelma, verkkopalvelu ja tunne, käsiteltiin selkeän kokonaiskuvan hahmottamiseksi.
Työn tuloksissa esitetään yritykselle suunniteltu konsepti, joka sisältää arvolupauksen, asiakasprofiilit, bränditaulun ja tekijän tyylillistä suuntautumista kuvaavan tunnelmataulun. Työssä sivuttiin arvolupauksen ja brändin keskinäistä vaikutusta, joka toimi inspiraationa visuaalisen materiaalin synnylle. Työn johtopäätöksenä voidaan todeta arvolupauksen olevan yrityksen toimintaa ohjaava tärkeä työkalu, jonka laatimiseksi tulisi käyttää voimavaroja.
Arvolupauksen tutkimista lähestyttiin kirjallisen materiaalin avulla, jolla tavoiteltiin asiantuntevaa taustatietoa aiheesta. Aiheeseen liittyen laadittiin erillinen kysely kohdennettuna alan yrittäjille ja itse morsiamille. Pääasiallisia arvolupaukseen liittyviä elementtejä, kuten brändi, ensivaikutelma, verkkopalvelu ja tunne, käsiteltiin selkeän kokonaiskuvan hahmottamiseksi.
Työn tuloksissa esitetään yritykselle suunniteltu konsepti, joka sisältää arvolupauksen, asiakasprofiilit, bränditaulun ja tekijän tyylillistä suuntautumista kuvaavan tunnelmataulun. Työssä sivuttiin arvolupauksen ja brändin keskinäistä vaikutusta, joka toimi inspiraationa visuaalisen materiaalin synnylle. Työn johtopäätöksenä voidaan todeta arvolupauksen olevan yrityksen toimintaa ohjaava tärkeä työkalu, jonka laatimiseksi tulisi käyttää voimavaroja.