Start-up rekrytointi/suorahakuyrityksen markkinointiviestintäsuunnitelma
Määttä, Kaj (2018)
Määttä, Kaj
Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018052911035
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018052911035
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena on luoda start-up rekrytointi/suorahakuyrityksen digitaalinen markkinointiviestintäsuunnitelma (DMC). Suorahaun keinoja käytetään nykyään myös moniin asiantuntija- ja päällikkötason tehtäviin.
Tämä opinnäytetyö on osa Haaga-Helian liiketalouden tradenomin koulutusta.
Ella Consulting Oy rekrytointi/suorahakuyritys, joka toimii verkossa. Aikataulu yrityksen rekisteröimiselle ja toiminnan käynnistämiselle on Q3/2018.
Opinnäytetyön tavoitteena on luoda pienen start-up yrityksen tarpeisiin ja resursseihin soveltuva yleispätevä markkinointiviestintäsuunnitelma.
Tämän opinnäytetyön teoriaosuus käsittää digitaalisen suunnittelun malleja inboundin
ja engagementin kehittämiseksi, sekä asiakkuuksien löytämiseksi ja kehittämiseksi.
Sähköinen markkinointi on aloittelevan yrityksen rajallisten resurssien johdosta ainoa käytössä oleva markkinointiviestinnän keino.
Opinnäytetyön tekijällä on vuosien työkokemus ja tietopohja internet-pohjaisten rekrytointipalvelujen myynnin- ja markkinoinnin työtehtävistä, tekijällä on myös työkokemusta googlen verkkomarkkinoinnin ratkaisujen myynnin parista toimialan alkuajoilta 2008. Osaamista on käytetty tämän opinnäytetyön tieto- ja teoriapohjan perustana. Erittäin kilpailuilla rekrytointi/suorahakutoimialalla olennaista on laadukas palvelu ja palvelun markkinoinnissa sisältömarkkinointi valituissa kanavissa. Laadukas sisältö luo verkkopalveluissa tunnettuutta, inboundia, engagementiä. Sisältömarkkinoinnin tavoite on konversoida sisältö myynniksi.
Opinnäytetyö on luonteeltaan toiminnallinen, jossa on hyödynnetty teoriaosuudessa alan kirjallisuutta, tuorein tieto verkosta, sekä yrittäjille suunnatut oppaat.
Opinnäytetyön tutkimusongelma on selvittää ja luoda toimiva markkinointiviestintäsuunnitelma rekrytointi/suorahaku start-up yrittäjälle.
Tutkimuskohteita on vain yksi joten tutkimus on luonteeltaan toiminnallinen.
Tämä opinnäytetyö on osa Haaga-Helian liiketalouden tradenomin koulutusta.
Ella Consulting Oy rekrytointi/suorahakuyritys, joka toimii verkossa. Aikataulu yrityksen rekisteröimiselle ja toiminnan käynnistämiselle on Q3/2018.
Opinnäytetyön tavoitteena on luoda pienen start-up yrityksen tarpeisiin ja resursseihin soveltuva yleispätevä markkinointiviestintäsuunnitelma.
Tämän opinnäytetyön teoriaosuus käsittää digitaalisen suunnittelun malleja inboundin
ja engagementin kehittämiseksi, sekä asiakkuuksien löytämiseksi ja kehittämiseksi.
Sähköinen markkinointi on aloittelevan yrityksen rajallisten resurssien johdosta ainoa käytössä oleva markkinointiviestinnän keino.
Opinnäytetyön tekijällä on vuosien työkokemus ja tietopohja internet-pohjaisten rekrytointipalvelujen myynnin- ja markkinoinnin työtehtävistä, tekijällä on myös työkokemusta googlen verkkomarkkinoinnin ratkaisujen myynnin parista toimialan alkuajoilta 2008. Osaamista on käytetty tämän opinnäytetyön tieto- ja teoriapohjan perustana. Erittäin kilpailuilla rekrytointi/suorahakutoimialalla olennaista on laadukas palvelu ja palvelun markkinoinnissa sisältömarkkinointi valituissa kanavissa. Laadukas sisältö luo verkkopalveluissa tunnettuutta, inboundia, engagementiä. Sisältömarkkinoinnin tavoite on konversoida sisältö myynniksi.
Opinnäytetyö on luonteeltaan toiminnallinen, jossa on hyödynnetty teoriaosuudessa alan kirjallisuutta, tuorein tieto verkosta, sekä yrittäjille suunnatut oppaat.
Opinnäytetyön tutkimusongelma on selvittää ja luoda toimiva markkinointiviestintäsuunnitelma rekrytointi/suorahaku start-up yrittäjälle.
Tutkimuskohteita on vain yksi joten tutkimus on luonteeltaan toiminnallinen.