Tukipyyntöjen tilastointi Microsoft Power BI-muotoon
Vainionpää, Aki (2018)
Vainionpää, Aki
Vaasan ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018053011204
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018053011204
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena on tehdä Lemonsoft Oy:lle tukipyyntöjen ratkaisuaikojen tilastointia paremmaksi käyttäen Microsoftin Power BI-työkaluja hyväksi. Tällä hetkellä tilastointia joudutaan tekemään osissa, kooten tietoja erinäisistä paikoista excel-taulukkoon. Tästä excel-taulukosta taas käytetään tietoja. Tietoja käytetään työn tilastoimiseen, nopeuteen ja tehokkuuteen.
Power BI:llä on tarkoitus selkeyttää tilastointia. Tilastoinnissa käytetään tällä hetkellä erilaisia dynaamisia raportteja, CSV-tiedostoja sekä skriptejä tietokantaan asioiden selvittämiseksi. Tietokannasta pitää selvittää raporteilla muun muassa työntekijöiden viikottainen työaika, sekä ratkaistujen selvityspyyntöjen määrä.
Tarkoituksena on saada Power BI tuottamaan lisähyötyä Lemonsoftin asiakaspalvelun johdolle. Johdon on helpompi ja nopeampi saada tieto suoraan Power BI:stä eikä tänne tiedon keruuta tarvitse yksittäisen henkilön tehdä viikottain. Tällöin säästetään henkilön resursseja käyttöön muihin tehtäviin ja tieto on aina saatavilla.
Power BI:llä on tarkoitus selkeyttää tilastointia. Tilastoinnissa käytetään tällä hetkellä erilaisia dynaamisia raportteja, CSV-tiedostoja sekä skriptejä tietokantaan asioiden selvittämiseksi. Tietokannasta pitää selvittää raporteilla muun muassa työntekijöiden viikottainen työaika, sekä ratkaistujen selvityspyyntöjen määrä.
Tarkoituksena on saada Power BI tuottamaan lisähyötyä Lemonsoftin asiakaspalvelun johdolle. Johdon on helpompi ja nopeampi saada tieto suoraan Power BI:stä eikä tänne tiedon keruuta tarvitse yksittäisen henkilön tehdä viikottain. Tällöin säästetään henkilön resursseja käyttöön muihin tehtäviin ja tieto on aina saatavilla.