Verkkokaupan luonti Ecwid-verkkokauppasovelluksella : — Case Wallaton Oy
Palm, Panu (2018)
Palm, Panu
Laurea-ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018053111563
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018053111563
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli luoda verkkokauppa forssalaiselle hoitoalan yritykselle nimeltä Wallaton Oy. Verkkokaupan tarkoituksena on kasvattaa yrityksen myyntiä, sekä lisätä vierailijoita yrityksen kotisivuille, joiden kautta verkkokauppa toimii. Työssä keskitytään verkkokaupan toteuttamiseen määrittely- ja suunnitteluvaiheesta julkaisemiseen asti.
Työn tuloksena syntyi verkkokauppa, jonka avulla yritys myy keskeisiä palvelujaan. Verkkokauppa toteutettiin yhdysvaltalaisella Ecwid-verkkokauppasovelluksella ja maksuasiat toimivat Paytrail-verkkomaksupalvelun kautta.
Toiminnallisessa opinnäytetyössä käydään läpi verkkokaupan luominen vaiheittain alusta loppuun kattaen kaikki eri vaiheisiin liittyvät tehtävät. Lisäksi työssä paneudutaan asiakkaiden tarpeisiin ja asiakkaiden käyttäytymismalleihin verkkokaupassa.
Työssä havainnollistetaan myös verkkokaupan liittäminen yrityksen nykyisiin sivuihin. Lisäksi käydään läpi ratkaisuja verkkokaupan luomisen yhteydessä kohdattuihin haasteisiin, jotka liittyivät muun muassa palvelujen myymiseen verkkokaupassa, tahattomien hinta-ankkureiden välttämiseen ja EU:n tietosuojauudistuksen huomioimiseen sekä noudattamiseen.
Työn tuloksena syntyi verkkokauppa, jonka avulla yritys myy keskeisiä palvelujaan. Verkkokauppa toteutettiin yhdysvaltalaisella Ecwid-verkkokauppasovelluksella ja maksuasiat toimivat Paytrail-verkkomaksupalvelun kautta.
Toiminnallisessa opinnäytetyössä käydään läpi verkkokaupan luominen vaiheittain alusta loppuun kattaen kaikki eri vaiheisiin liittyvät tehtävät. Lisäksi työssä paneudutaan asiakkaiden tarpeisiin ja asiakkaiden käyttäytymismalleihin verkkokaupassa.
Työssä havainnollistetaan myös verkkokaupan liittäminen yrityksen nykyisiin sivuihin. Lisäksi käydään läpi ratkaisuja verkkokaupan luomisen yhteydessä kohdattuihin haasteisiin, jotka liittyivät muun muassa palvelujen myymiseen verkkokaupassa, tahattomien hinta-ankkureiden välttämiseen ja EU:n tietosuojauudistuksen huomioimiseen sekä noudattamiseen.