Markkinointimenetelmien kartoitus ja kehittäminen : Case: Mainos Visitor
Tikka, Aleksi (2018)
Tikka, Aleksi
Lahden ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018060111866
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018060111866
Tiivistelmä
Opinnäytetyön aiheena oli kartoittaa yrityksen tämänhetkiset markkinointimenetelmät ja niiden tehokkuus. Tutkimuksessa saatujen vastausten perusteella pyrittiin tekemään oikeat muutokset oikeisiin kohteisiin ja näin ollen kehittämään yrityksen B-to-B markkinointia. Työn toimeksiantajana toimi Mainos Visitor, joka suunnittelee ja tuottaa messuosastoja ja näyttelytiloja, yritys toimii siis pääasiassa yritysmarkkinoilla.
Opinnäytetyön teoriaosuudessa keskityttiin B-to-B markkinoiden ominaispiirteisiin ja yritysmarkkinointiin, joka on yhteydessä Mainos Visitorin markkinointimenetelmiin. Teoriaosuus pyrittiin myös pitämään mahdollisimman rajattuna valitun aihepiirin ympärillä.
Empiirisessä osassa tutkittiin Mainos Visitorin tämänhetkisiä markkinoinnin keinoja. Tutkimus suoritettiin kvantitatiivisena tutkimuksena. Markkinoinnin kohteena oleville asiakkaille lähetettiin kyselylomake, jossa tiedusteltiin heidän mielipidettään Mainos Visitorin markkinointimenetelmistä.
Tutkimuksen lopuksi muodostettiin kehityssuunnitelma, jonka avulla yritys pystyy tehostamaan nykyisiä markkinointimenetelmiään tai siirtämään nykyisiä resurssejaan paremmin toimiviin menetelmiin.
Opinnäytetyön teoriaosuudessa keskityttiin B-to-B markkinoiden ominaispiirteisiin ja yritysmarkkinointiin, joka on yhteydessä Mainos Visitorin markkinointimenetelmiin. Teoriaosuus pyrittiin myös pitämään mahdollisimman rajattuna valitun aihepiirin ympärillä.
Empiirisessä osassa tutkittiin Mainos Visitorin tämänhetkisiä markkinoinnin keinoja. Tutkimus suoritettiin kvantitatiivisena tutkimuksena. Markkinoinnin kohteena oleville asiakkaille lähetettiin kyselylomake, jossa tiedusteltiin heidän mielipidettään Mainos Visitorin markkinointimenetelmistä.
Tutkimuksen lopuksi muodostettiin kehityssuunnitelma, jonka avulla yritys pystyy tehostamaan nykyisiä markkinointimenetelmiään tai siirtämään nykyisiä resurssejaan paremmin toimiviin menetelmiin.