Ravintola Junkin asiakastyytyväisyys
Mattila, Maria; Anttila, Virve (2010)
Mattila, Maria
Anttila, Virve
Keski-Pohjanmaan ammattikorkeakoulu
2010
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2010052110153
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2010052110153
Tiivistelmä
Opinnäytetyön teoriaosiossa käsitellään palvelua, asiakaslähtöistä markkinointia ja asiakastyytyväisyyttä. Opinnäytetyön toimeksiantajana oli Alavieskassa sijaitseva Ravintola Junki.
Opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää Ravintola Junkin asiakkaiden tyytyväisyyttä ravintolan toimintaan sekä asiakkaiden asiointiin vaikuttavia tekijöitä. Tutkimus toteutettiin heinäkuussa 2009 informoituna kyselynä, johon asiakkailla oli mahdollisuus vastata asioidessaan Ravintola Junkissa. Vastauksia saatiin 59 kappaletta.
Tutkimustuloksista havaittiin, että asiakkaat olivat tyytyväisiä ravintolan toimintaan. Palveluun oltiin erityisen tyytyväisiä ja se sai erityisesti kiitosta. Aukioloaikoja toivottiin myöhemmiksi sekä lisää elävää musiikkia. Ravintolassa asioitiin viihtyisän ilmapiirin ja hyvän pavelun vuoksi.
Opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää Ravintola Junkin asiakkaiden tyytyväisyyttä ravintolan toimintaan sekä asiakkaiden asiointiin vaikuttavia tekijöitä. Tutkimus toteutettiin heinäkuussa 2009 informoituna kyselynä, johon asiakkailla oli mahdollisuus vastata asioidessaan Ravintola Junkissa. Vastauksia saatiin 59 kappaletta.
Tutkimustuloksista havaittiin, että asiakkaat olivat tyytyväisiä ravintolan toimintaan. Palveluun oltiin erityisen tyytyväisiä ja se sai erityisesti kiitosta. Aukioloaikoja toivottiin myöhemmiksi sekä lisää elävää musiikkia. Ravintolassa asioitiin viihtyisän ilmapiirin ja hyvän pavelun vuoksi.