Learning by doing-sähköalan ammatillisessa opetuksessa
Hautamäki, Tuomas (2010)
Hautamäki, Tuomas
Tampereen ammattikorkeakoulu
2010
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2010052110111
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2010052110111
Tiivistelmä
Kehittämishankkeessa selvitettiin tekemällä oppimisen teoriaa ja käytänteitä. Tavoitteena oli kehittää raportti, jota voidaan käyttää apuna ammatillisen toisen asteen opetustilanteidensuunnitteluun ja toteutukseen. Kehittämishanke kohdennettiin sähköalan ja yleisesti ottaen tekniikan alan ammatillisen toisen asteen opetukseen.
Tulokseksi saatiin raportti, joka hyödyntää toisen asteen ammatillisia tekniikan alan opettajia.Raporttia pystytään hyödyntämään opetustilanteiden suunnittelussa ja se toimii samalla ns.käsikirjana tutustuttaessa tekemällä oppimisen teoriaan.
Tekemällä oppiminen on ammatillisen koulutuksen yksi tärkeä opetusmenetelmä, johon jatkossakin on kiinnitettävä huomiota. Tulevaisuudessa erilaiset oppijat vain lisääntyvät ja opetusta tulee samalla monipuolistaa ja kohdentaa koulutukseen sopivaksi.
Tulokseksi saatiin raportti, joka hyödyntää toisen asteen ammatillisia tekniikan alan opettajia.Raporttia pystytään hyödyntämään opetustilanteiden suunnittelussa ja se toimii samalla ns.käsikirjana tutustuttaessa tekemällä oppimisen teoriaan.
Tekemällä oppiminen on ammatillisen koulutuksen yksi tärkeä opetusmenetelmä, johon jatkossakin on kiinnitettävä huomiota. Tulevaisuudessa erilaiset oppijat vain lisääntyvät ja opetusta tulee samalla monipuolistaa ja kohdentaa koulutukseen sopivaksi.