Keinoja markkinointiviestinnän ja brändin tehostamiseen
Kinnunen, Marjukka; Huttunen, Heini (2010)
Kinnunen, Marjukka
Huttunen, Heini
Lahden ammattikorkeakoulu
2010
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2010052410301
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2010052410301
Tiivistelmä
Tämän toiminnallisen opinnäytetyön aihe on Keinoja markkinointiviestinnän ja brändin tehostamiseen. Opinnäytetyön toimeksiantajana toimii Sport Resort Ylläs. Tässä opinnäytetyössä käsitellään markkinointiviestinnän suunnittelua kohderyh-mittäin. Lisäksi työssä kerrotaan brändin, imagon ja identiteetin merkityksestä matkailukohteen ja sen markkinointiviestinnän kannalta.
Opinnäytetyö jakautuu teoriaosaan sekä toiminnalliseen osaan. Teoriaosuudessa käsitellään markkinoinnin osa-alueita ja matkailukohdetta Sport Resort Ylläksen kannalta. Toiminnallisessa osuudessa on sekä kehitetty vanhaa että luotu uutta markkinointiviestintää. Uuden markkinointiviestinnän tavoitteena on kasvattaa matkailukohteen tunnettavuutta ja asiakaskuntaa Sport Resort Ylläksen laajentaes-sa toimintaansa vuoteen 2020 mennessä.
Uuden markkinointiviestinnän lähtökohtana on brändin, imagon ja identiteetin mukainen matkailukohteen personointi, joka helpottaa markkinointiviestin raken-tamista ja välittymistä. Nykyaikainen tehokas markkinointikeino on ottaa asiakkaat mukaan markkinointiin, jonka takia sosiaaliset mediat on otettu huomioon uuden markkinointiviestinnän suunnittelussa.
Opinnäytetyö jakautuu teoriaosaan sekä toiminnalliseen osaan. Teoriaosuudessa käsitellään markkinoinnin osa-alueita ja matkailukohdetta Sport Resort Ylläksen kannalta. Toiminnallisessa osuudessa on sekä kehitetty vanhaa että luotu uutta markkinointiviestintää. Uuden markkinointiviestinnän tavoitteena on kasvattaa matkailukohteen tunnettavuutta ja asiakaskuntaa Sport Resort Ylläksen laajentaes-sa toimintaansa vuoteen 2020 mennessä.
Uuden markkinointiviestinnän lähtökohtana on brändin, imagon ja identiteetin mukainen matkailukohteen personointi, joka helpottaa markkinointiviestin raken-tamista ja välittymistä. Nykyaikainen tehokas markkinointikeino on ottaa asiakkaat mukaan markkinointiin, jonka takia sosiaaliset mediat on otettu huomioon uuden markkinointiviestinnän suunnittelussa.