Mielipidetutkimus Rauman Vinkin asiakkaille
Skarp, Julia (2018)
Skarp, Julia
Satakunnan ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018082814685
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018082814685
Tiivistelmä
Haittoja vähentävään työhön on alettu kiinnittää paremmin huomiota ja terveysneuvontapisteiden määrä Suomessa on noussut jo kiitettäviin lukemiin. Terveysneuvontapisteiden toiminnassa on kuitenkin suuria paikkakuntakohtaisia eroja.
Työn fokus kohdistuu Rauman terveysneuvontapiste Vinkkiin ja heidän asiakaskunnan tyytyväisyyteen palvelun suhteen. Rauman Vinkki on Toivontalolla vuodesta 2009 asti toiminut terveysneuvontapiste, jonka palvelut ovat suunnattu ensisijaisesti suonensisäisesti huumeita käyttäville henkilöille.
Opinnäytetyön aiheena oli selvittää Rauman Vinkin asiakkaiden tyytyväisyyttä palveluun. Vastausten perusteella löytyi mahdollisia parannuskohteita palvelusta. Parannuksien myötä palvelusta on mahdollista saada enemmän asiakkaita tyydyttävä, ja näin on mahdollista saada enemmän asiakkaita palvelun piiriin.
Työn tutkimusongelmaa lähdettiin tarkastelemaan suorittamalla Vinkin asiakkaille teemahaastattelu. Haastattelun kysymykset koostuivat teemoista, joiden kautta haastateltujen tyytyväisyyttä palveluun arvioitiin. Yhteensä haastatteluun vastasi kuusi henkilöä. Heidän vastaukset ovat käsitelty jakamalla ne kolmeen isompaan teemaan. Teemojen kautta työssä on purettu haastateltujen vastaukset ja sitä kautta päästy tiettyihin lopputuloksiin siitä, kuinka tyytyväisiä Rauman Vinkin asiakkaat palveluun ovat.
Haastatteluiden aikana esiin nousi asiakkaiden mietteitä tilojen toimivuudesta ja henkilökunnan saatavuudesta. Lopputulos asiakkaiden tyytyväisyydestä on, että asiakkaat ovat tyytyväisiä palveluun ja he arvostavat suuresti jo sitä, että palvelua ylipäätään on Raumalla tarjolla. Haastatteluista nousee esiin se, kuinka tärkeää kyseinen työ asiakkaille on ja miksi siihen kannattaa panostaa.
Työn fokus kohdistuu Rauman terveysneuvontapiste Vinkkiin ja heidän asiakaskunnan tyytyväisyyteen palvelun suhteen. Rauman Vinkki on Toivontalolla vuodesta 2009 asti toiminut terveysneuvontapiste, jonka palvelut ovat suunnattu ensisijaisesti suonensisäisesti huumeita käyttäville henkilöille.
Opinnäytetyön aiheena oli selvittää Rauman Vinkin asiakkaiden tyytyväisyyttä palveluun. Vastausten perusteella löytyi mahdollisia parannuskohteita palvelusta. Parannuksien myötä palvelusta on mahdollista saada enemmän asiakkaita tyydyttävä, ja näin on mahdollista saada enemmän asiakkaita palvelun piiriin.
Työn tutkimusongelmaa lähdettiin tarkastelemaan suorittamalla Vinkin asiakkaille teemahaastattelu. Haastattelun kysymykset koostuivat teemoista, joiden kautta haastateltujen tyytyväisyyttä palveluun arvioitiin. Yhteensä haastatteluun vastasi kuusi henkilöä. Heidän vastaukset ovat käsitelty jakamalla ne kolmeen isompaan teemaan. Teemojen kautta työssä on purettu haastateltujen vastaukset ja sitä kautta päästy tiettyihin lopputuloksiin siitä, kuinka tyytyväisiä Rauman Vinkin asiakkaat palveluun ovat.
Haastatteluiden aikana esiin nousi asiakkaiden mietteitä tilojen toimivuudesta ja henkilökunnan saatavuudesta. Lopputulos asiakkaiden tyytyväisyydestä on, että asiakkaat ovat tyytyväisiä palveluun ja he arvostavat suuresti jo sitä, että palvelua ylipäätään on Raumalla tarjolla. Haastatteluista nousee esiin se, kuinka tärkeää kyseinen työ asiakkaille on ja miksi siihen kannattaa panostaa.