25 000 euron matkakassa : Mainoskampanjan tuotantoprosessi
Sorsa, Ville (2010)
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2010052510418
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2010052510418
Tiivistelmä
Tein opinnäytetyönä The Voicelle ja Travellinkille vuoden 2010 kevään 25 000 euron matkakassa -kampanjan äänituotannon. Tuotannosssa toimin säveltäjänä, sovittajana, äänittäjänä, editoijana, miksaajana sekä vastaavana tuottajana. Opinnäytetyöni tavoitteena oli saavuttaa 25 000 euron matkakassa -kampanjalle asetetut tuotannolliset ja kaupalliset vaatimukset. Työ sisältää kahden kampanjateeman sekä kisatuotantomusiikin esituotannon, sävellys- ja sovitystyön sekä näiden musiikillisten teemojen tuotannon, miksauksen ja masteroinnin.
25 000 euron matkakassa -kampanjaa mainostettiin The Voicen radiossa, televisiossa sekä websivustoilla 18. tammikuuta 2010 – 21. helmikuuta 2010 välisenä aikana. Kampanjan voice overeina toimi The Voicen oma kanavaääni näyttelijä Petteri Summanen, amerikkalainen voice over -taiteilija Dave Kampel sekä The Voicen tuotantopäällikkö Jari Härkönen. Itse tuotanto nauhoitettiin Pro Tool LE 7:llä, editoitiin Cubase SX 3:lla ja sävellettiin, tuotettiin sekä masteroitiin Logic Pro 9:llä.
Tuottamani 25 000 euron matkakassa -kampanja tullaan myös muistamaan SBS Finlandin ensimmäisenä täysin in-house tuotantona tehtynä mainoskampanjana. Kokonaisuutena opinnäytetyö oli näin retrospektiivisesti ajateltuna äärimmäisen vaativa sekä haasteellinen tuotanto, joka opetti allekirjoittaneelle hyvin paljon kaupallisista tuotannoista, tekniikoista sekä taiteellisesta tematiikasta. Kampanjan tuottaminen on näin ollen kehittänyt merkittävästi ammatillista osaamista sekä kykyjäni toteuttaa vastaavia kaupallisia tuotantoja SBS Finlandin kaltaisille mediayrityksille.
Vaikka teinkin paljon virheitä tuotannon aikana, opin virheistäni todella paljon ja kaiken kaikkiaan olen äärimmäisen tyytyväinen saavuttamaani lopputulokseen 25 000 euron matkakassa -kampanjan tuotannossa.
25 000 euron matkakassa -kampanjaa mainostettiin The Voicen radiossa, televisiossa sekä websivustoilla 18. tammikuuta 2010 – 21. helmikuuta 2010 välisenä aikana. Kampanjan voice overeina toimi The Voicen oma kanavaääni näyttelijä Petteri Summanen, amerikkalainen voice over -taiteilija Dave Kampel sekä The Voicen tuotantopäällikkö Jari Härkönen. Itse tuotanto nauhoitettiin Pro Tool LE 7:llä, editoitiin Cubase SX 3:lla ja sävellettiin, tuotettiin sekä masteroitiin Logic Pro 9:llä.
Tuottamani 25 000 euron matkakassa -kampanja tullaan myös muistamaan SBS Finlandin ensimmäisenä täysin in-house tuotantona tehtynä mainoskampanjana. Kokonaisuutena opinnäytetyö oli näin retrospektiivisesti ajateltuna äärimmäisen vaativa sekä haasteellinen tuotanto, joka opetti allekirjoittaneelle hyvin paljon kaupallisista tuotannoista, tekniikoista sekä taiteellisesta tematiikasta. Kampanjan tuottaminen on näin ollen kehittänyt merkittävästi ammatillista osaamista sekä kykyjäni toteuttaa vastaavia kaupallisia tuotantoja SBS Finlandin kaltaisille mediayrityksille.
Vaikka teinkin paljon virheitä tuotannon aikana, opin virheistäni todella paljon ja kaiken kaikkiaan olen äärimmäisen tyytyväinen saavuttamaani lopputulokseen 25 000 euron matkakassa -kampanjan tuotannossa.