Sosiaalisen median strategia kasvuyritykselle
Anttonen, Enni (2018)
Anttonen, Enni
Laurea-ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018091815194
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018091815194
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoitus oli luoda sosiaalisen median strategia suomalaiselle rakennusalan kasvuyritykselle. Tavoitteena oli löytää yritykselle sopivat sosiaalisen median kanavat sekä auttaa yritystä löytämään keinot johdonmukaiseen sosiaalisen median hyödyntämiseen.
Toimeksiantajana toimi suomalainen rakennusalalla toimiva B2B-yritys. Sosiaalisen median avulla kehitettiin yrityksen brändiä ja hyödynnettiin sitä case yrityksen markkinointiviestinnässä.
Opinnäytetyön tietoperustassa käsitellään lyhyesti sosiaalista mediaa, sen kanavia ja sosiaalisen median merkistystä B2B-yrityksissä. Tietoperustassa käsitellään myös sisältömarkkinointia ja siihen liittyviä käsitteitä, kuten sisältöstrategia ja sosiaalisen median strategia. Opinnäytetyö on luonteeltaan toiminnallinen, jonka tavoitteena on työelämälähtöinen toiminnan kehittäminen. Opinnäytetyön toiminnallisessa osuudessa seurataan case-yrityksen sosiaalisen median strategian rakentumista ja perustellaan valintoja.
Opinnäytetyön tavoitteena oli kehittää strategia, joka antaa suuntaviivat johdonmukaiseen sosiaalisen median hyödyntämiseen. Opinnäytetyö saavutti sille asetetut tavoitteet ja sosiaalisen median strategia saatiin luotua. Strategian myötä yrityksellä on selkeä kuva siitä, missä sosiaalisen median kanavissa sen kannattaa olla ja miten sosiaalisesta mediasta saadaan kaikki hyöty irti.
Sosiaalisen median strategia otetaan käyttöön syksyllä 2018.
Toimeksiantajana toimi suomalainen rakennusalalla toimiva B2B-yritys. Sosiaalisen median avulla kehitettiin yrityksen brändiä ja hyödynnettiin sitä case yrityksen markkinointiviestinnässä.
Opinnäytetyön tietoperustassa käsitellään lyhyesti sosiaalista mediaa, sen kanavia ja sosiaalisen median merkistystä B2B-yrityksissä. Tietoperustassa käsitellään myös sisältömarkkinointia ja siihen liittyviä käsitteitä, kuten sisältöstrategia ja sosiaalisen median strategia. Opinnäytetyö on luonteeltaan toiminnallinen, jonka tavoitteena on työelämälähtöinen toiminnan kehittäminen. Opinnäytetyön toiminnallisessa osuudessa seurataan case-yrityksen sosiaalisen median strategian rakentumista ja perustellaan valintoja.
Opinnäytetyön tavoitteena oli kehittää strategia, joka antaa suuntaviivat johdonmukaiseen sosiaalisen median hyödyntämiseen. Opinnäytetyö saavutti sille asetetut tavoitteet ja sosiaalisen median strategia saatiin luotua. Strategian myötä yrityksellä on selkeä kuva siitä, missä sosiaalisen median kanavissa sen kannattaa olla ja miten sosiaalisesta mediasta saadaan kaikki hyöty irti.
Sosiaalisen median strategia otetaan käyttöön syksyllä 2018.