Ehdotuksia sosiaalisen median käyttöön kiinteistönvälitysyritykselle
Tolvanen, Julia (2018)
Tolvanen, Julia
Laurea-ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018101516002
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018101516002
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli luoda ehdotuksia parempaan sosiaalisen median käyttöön kiinteistönvälitysyritykselle. Toimeksiantajana toimi pienikokoinen, pääkaupunkiseudulla vaikuttava kiinteistönvälitysyritys. Tavoitteena työlle oli löytää kanavat, jotka palvelisivat parhaiten juuri kyseisen alan yritystä, ja antaa ehdotuksia niiden sisältöön.
Opinnäytetyössä aiheeseen perehdyttiin alaa sekä markkinointia koskevan lainsäädännön kautta, haastattelemalla toimeksiantajayrityksen toimitusjohtajaa, arvioimalla sosiaalisen median kanavia SWOT-analyysillä sekä tutustumalla valittuihin alan kilpailijoihin vertaisarvioinnin avulla.
Kanaviksi valikoituivat jo yrityksen käytössä olevat Facebook, Instagram sekä YouTube, ja uutena lisäyksenä mukaan valittiin Pinterest, sillä sen odotettiin tuovan sosiaalisen median markkinointiin lisäarvoa. Valittuihin kanaviin tehtiin sisältöehdotuksia saadun tietopohjan perusteella.
Opinnäytetyö annettiin toimeksiantajan käyttöön sen valmistuttua. Opinnäytetyön antamien ehdotusten avulla yritys pystyisi jatkossa halutessaan kehittämään sosiaalisen median käyttöään.
Opinnäytetyössä aiheeseen perehdyttiin alaa sekä markkinointia koskevan lainsäädännön kautta, haastattelemalla toimeksiantajayrityksen toimitusjohtajaa, arvioimalla sosiaalisen median kanavia SWOT-analyysillä sekä tutustumalla valittuihin alan kilpailijoihin vertaisarvioinnin avulla.
Kanaviksi valikoituivat jo yrityksen käytössä olevat Facebook, Instagram sekä YouTube, ja uutena lisäyksenä mukaan valittiin Pinterest, sillä sen odotettiin tuovan sosiaalisen median markkinointiin lisäarvoa. Valittuihin kanaviin tehtiin sisältöehdotuksia saadun tietopohjan perusteella.
Opinnäytetyö annettiin toimeksiantajan käyttöön sen valmistuttua. Opinnäytetyön antamien ehdotusten avulla yritys pystyisi jatkossa halutessaan kehittämään sosiaalisen median käyttöään.