Ohjeistus yrityksen verkkosivujen hakukoneoptimointiin: Torvinen Showtekniikka
Valve, Marisa (2018)
Valve, Marisa
Hämeen ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018110516664
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018110516664
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyössä tutustutaan hakukoneoptimointiin ja asiakaskartoitukseen. Opinnäytetyön tarkoituksena on tehdä kattava ohjeistus yrityksen hakukoneoptimointiin. Opinnäytetyön teoreettinen viitekehys keskittyy yleisesti hakukoneoptimointiin ja hakukoneiden toimintaperiaatteisiin. Tämän lisäksi opinnäytetyössä selvitetään, miten hakukoneoptimointia tehdään käytännössä ja millaisia eri vaihtoehtoja siihen löytyy.
Opinnäytetyön toimeksiantajana toimi hämeenlinnalainen tapahtumateknisiä toteutuksia tekevä yritys Katinala Live Oy. Katinala Live Oy on Torvinen Showtekniikan alla toimiva yritys yhdessä Katinala Av:n kanssa. Nettisivut, joille optimointiohjeistus tehtiin, on molempien yritysten yhteinen. Opinnäytetyön tuloksena syntyy konstruktiivisen tutkimuksen ja teoreettisen viitekehyksen avulla kattava ohjeistus Torvisen nettisivujen muokkaamiseen, joilla näkyvyyttä saataisiin lisättyä. Tämän lisäksi Torvinen saa asiasanalistan sanoista, joita nettisivuilla tulisi hyödyntää sekä ostajapersoonatyökortit. Teoreettisen viitekehyksen avulla opinnäytetyössä analysoidaan Torvisen nettisivut hakukonenäkyvyyden kannalta.
Opinnäytetyön lopputuloksena syntyi kaksi erillistä ohjeistusta. Yleinen ohjeistus nettisivujen hakukoneoptimointiin sekä erillinen profiloitu opas Torvisen nettisivujen tarkempaan optimointiin. Yleinen opas on hyvin selkeä ja helposti luettava, joten sitä pystytään hyödyntämään myös muiden yritysten nettisivujen hakukoneoptimoinnissa.
Opinnäytetyön toimeksiantajana toimi hämeenlinnalainen tapahtumateknisiä toteutuksia tekevä yritys Katinala Live Oy. Katinala Live Oy on Torvinen Showtekniikan alla toimiva yritys yhdessä Katinala Av:n kanssa. Nettisivut, joille optimointiohjeistus tehtiin, on molempien yritysten yhteinen. Opinnäytetyön tuloksena syntyy konstruktiivisen tutkimuksen ja teoreettisen viitekehyksen avulla kattava ohjeistus Torvisen nettisivujen muokkaamiseen, joilla näkyvyyttä saataisiin lisättyä. Tämän lisäksi Torvinen saa asiasanalistan sanoista, joita nettisivuilla tulisi hyödyntää sekä ostajapersoonatyökortit. Teoreettisen viitekehyksen avulla opinnäytetyössä analysoidaan Torvisen nettisivut hakukonenäkyvyyden kannalta.
Opinnäytetyön lopputuloksena syntyi kaksi erillistä ohjeistusta. Yleinen ohjeistus nettisivujen hakukoneoptimointiin sekä erillinen profiloitu opas Torvisen nettisivujen tarkempaan optimointiin. Yleinen opas on hyvin selkeä ja helposti luettava, joten sitä pystytään hyödyntämään myös muiden yritysten nettisivujen hakukoneoptimoinnissa.