Theseus käyttökatko ma 22.4. klo 12 alkaen. Katko jatkuu 22.4. klo 15 asti ja on koko Theseuksen laajuinen. Lisäksi töiden käsittely ja syöttö on estetty ti 23.4. ainakin klo 12 asti.
Theseus service break from Mon 22.4. at 12:00. The break will last until 15:00 on Mon 22.4. and is Theseus-wide. In addition, processing and uploading of work will be blocked until at least 12:00 on Tue 23.4.
Utveckling och marknadsföring av en tjänst : Case: Skärgårdsbarens lunchservering
Sundström, Astrid (2018)
Sundström, Astrid
Yrkeshögskolan Novia
2018
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018112017526
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018112017526
Tiivistelmä
Skärgårdsbaren i Åbo fungerar som uppdragsgivare för mitt examensarbete. Skärgårdsbaren är en restaurang, bar och nattklubb som befinner sig i Åbo centrum. Syftet med mitt examensarbete är att utveckla Skärgårdsbarens lunchservering. Målet är att Skärgårdsbaren ska bli medveten om deras svagheter och styrkor för att kunna förbättra och utveckla lunchserveringen till det bättre. Jag vill få reda på hur många som är medvetna om att Skärgårdsbaren finns och öka kundantalet till Skärgårdsbarens restaurang. Genom att läsa mig in på teori så kommer jag att förstå innebörden av att utveckla en tjänst och vad som krävs för att göra det.
Jag har utfört en kvalitativ undersökning genom att intervjua personer som jobbar på företagen i närheten som kan vara potentiella framtida kunder. Genom intervjuerna fick jag reda på att kännedomen av Skärgårdsbaren var liten, kunderna föredrar buffé med fräscha och miljövänliga lunchalternativ och att alla använder sig av de populäraste sociala medierna.
Resultatet för mitt examensarbete är tre konkreta förbättringsförslag, som ska hjälpa Skärgårdsbaren att gå vidare med lunchserveringen och förbättra det ett steg i taget. För att komma fram till dessa förbättringsförslag har jag läst mig in på tjänsteutveckling, kundrelationer, marknadsföring och sociala medier. Teorin tillsammans med intervjuresultaten leder fram till mina tre konkreta förbättringsförslag som är marknadsföring, kundbetjäning och kreativitet. My Bachelor’s thesis is about Skärgårdsbaren’s lunch service in Turku. Skärgårdsbaren is a restaurant, bar and nightclub located in Turku city centre. The aim of my Bachelor’s thesis is to develop Skärgårdsbaren’s lunch service. The goal is for Skärgårdsbaren to become aware of their weaknesses and strengths to improve and develop their lunch service for the better. I want to find out how many people are aware of Skärgårdsbaren’s existence and increase the number of customers to their restaurant. By studying relevant theory, I will understand the meaning of developing a service and what it takes to do it.
I have done a qualitative research by interviewing people working at nearby businesses that may be potential future customers. These interviews led me to the conclusion that there is minimum knowledge of Skärgårdsbaren’s existence, customers prefer a buffet with fresh and environmentally friendly lunch alternatives and that everyone uses the most popular social media channels.
The result of my Bachelor’s thesis is three improvement suggestions that will help Skärgårdsbaren to continue with their lunch service and improve it one step at a time. I have read about service development, customer relations, marketing and social media in order to come up with these improvement suggestions. The interview results combined with academically backed theory have resulted in the three recommendations for improvement namely; marketing, customer service and creativity.
Jag har utfört en kvalitativ undersökning genom att intervjua personer som jobbar på företagen i närheten som kan vara potentiella framtida kunder. Genom intervjuerna fick jag reda på att kännedomen av Skärgårdsbaren var liten, kunderna föredrar buffé med fräscha och miljövänliga lunchalternativ och att alla använder sig av de populäraste sociala medierna.
Resultatet för mitt examensarbete är tre konkreta förbättringsförslag, som ska hjälpa Skärgårdsbaren att gå vidare med lunchserveringen och förbättra det ett steg i taget. För att komma fram till dessa förbättringsförslag har jag läst mig in på tjänsteutveckling, kundrelationer, marknadsföring och sociala medier. Teorin tillsammans med intervjuresultaten leder fram till mina tre konkreta förbättringsförslag som är marknadsföring, kundbetjäning och kreativitet.
I have done a qualitative research by interviewing people working at nearby businesses that may be potential future customers. These interviews led me to the conclusion that there is minimum knowledge of Skärgårdsbaren’s existence, customers prefer a buffet with fresh and environmentally friendly lunch alternatives and that everyone uses the most popular social media channels.
The result of my Bachelor’s thesis is three improvement suggestions that will help Skärgårdsbaren to continue with their lunch service and improve it one step at a time. I have read about service development, customer relations, marketing and social media in order to come up with these improvement suggestions. The interview results combined with academically backed theory have resulted in the three recommendations for improvement namely; marketing, customer service and creativity.