Hoppsansa- finska barnsånger på svenska
Backman-Pråhl, Jenny (2009)
Backman-Pråhl, Jenny
Metropolia Ammattikorkeakoulu
2009
Creative Commons Attribution-NoDerivs 1.0 Suomi
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201005078362
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201005078362
Tiivistelmä
Målet med detta slutarbete är att samla ihop mina svenska översättningar av finska barnsånger till ett sånghäfte. Sånghäftet riktar sig till småbarnspedagoger, föräldrar eller andra intresserade och erbjuder en möjlighet till ett mångsidigt och helhetsmässigt musice-rande.
Slutarbetet består av två delar; sånghäftet ”Hoppsansa- finska barnsånger på svenska” och en rapportdel. Rapportdelen handlar om arbetsprocessen bakom sånghäftet och belyser också de pedagogiska tankar som ligger som grund för m usiklekskoleverksamheten.
Sånghäftet ”Hoppsansa- finska barnsånger på svenska” består av sju sånger som handlar om regnet och harar. Sångerna är skrivna med traditionell notskrift och illustrerade. De bildar en helhet som behandlas i lektionsplansexemplet med enkla lekbeskrivningar där musik-lekskolans olika arbetssätt tas i beaktande.
Häftet skall delas ut inom de musikinstitut och daghem där jag undervisar och erbjuder kollegor och daghemspersonal nya sånger att arbeta med. I framtiden vill jag göra en ljudinspelning av sångerna för att göra inlärningen av sångerna möjlig även för de som inte behärskar notläsning. As my final project, I have compiled a booklet of Finnish children´s songs that I have translated in Swedish, which is my first language. The teaching material is targeted for parents, kindergarten staff and others who are interested in this topic. The booklet offers a versatile way to produce music.
“Hoppsansa- Finnish children’s songs in Swedish” is a two-part project which consists of a study report and a teaching material package. The study report shows the process of compiling the teaching material and the underlying pedagogical thoughts which form the foundation for early childhood music education.
The teaching material contains seven songs about rain and rabbits. The songs have been written in music notation and they have been supplemented with illustrations. It forms an entity which can be used in early childhood music groups as background material for music lessons and it also contains easy playing instructions and ideas for the user.
The booklet will be distributed to music institutes and kindergartens and it provides colleagues with new material to work with. I would like to expand the material in the future by making a music-CD, so that anyone to learn the songs.
Slutarbetet består av två delar; sånghäftet ”Hoppsansa- finska barnsånger på svenska” och en rapportdel. Rapportdelen handlar om arbetsprocessen bakom sånghäftet och belyser också de pedagogiska tankar som ligger som grund för m usiklekskoleverksamheten.
Sånghäftet ”Hoppsansa- finska barnsånger på svenska” består av sju sånger som handlar om regnet och harar. Sångerna är skrivna med traditionell notskrift och illustrerade. De bildar en helhet som behandlas i lektionsplansexemplet med enkla lekbeskrivningar där musik-lekskolans olika arbetssätt tas i beaktande.
Häftet skall delas ut inom de musikinstitut och daghem där jag undervisar och erbjuder kollegor och daghemspersonal nya sånger att arbeta med. I framtiden vill jag göra en ljudinspelning av sångerna för att göra inlärningen av sångerna möjlig även för de som inte behärskar notläsning.
“Hoppsansa- Finnish children’s songs in Swedish” is a two-part project which consists of a study report and a teaching material package. The study report shows the process of compiling the teaching material and the underlying pedagogical thoughts which form the foundation for early childhood music education.
The teaching material contains seven songs about rain and rabbits. The songs have been written in music notation and they have been supplemented with illustrations. It forms an entity which can be used in early childhood music groups as background material for music lessons and it also contains easy playing instructions and ideas for the user.
The booklet will be distributed to music institutes and kindergartens and it provides colleagues with new material to work with. I would like to expand the material in the future by making a music-CD, so that anyone to learn the songs.