Pienen majoitusalan toimijan digitaalisen markkinointiviestinnän kehittäminen : Case Villa Habiba
Anipuro, Tuire (2018)
Anipuro, Tuire
Hämeen ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018112818868
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018112818868
Tiivistelmä
Tässä toiminnallisessa opinnäytetyössä tarkasteltiin, millä tavalla majoitusalan yritys voi kehittää ja hyödyntää digitaalista markkinointiviestintää.
Tämä opinnäytetyö koostuu kahdesta osasta: teoriasta ja empiriasta. Työn teoriaosuudessa käsitellään viestintää, markkinointiviestintää ja ennen kaikkea digitaalista markkinointiviestintää. Digitaalisen markkinointiviestinnän osalta teoriassa pureudutaan sen kanaviin, mittaamiseen sekä strategioihin. Sosiaalisen median osalta keskitytään työn kannalta oleellisiin sosiaalisen median kanaviin. Empiirisessä osassa perehdytään toimeksiantajan digitaalisen markkinointiviestinnän kehittämiseen. Tutkimus on toteutettu kvalitatiivisena eli laadullisena tutkimuksena ja tutkimuksen aineisto on kerätty syksyn 2018 aikana benchmarking-menetelmän avulla.
Idea tähän työhön syntyi toimeksiantajan tarpeesta saada mahdollisimman edullisesti lisänäkyvyyttä yritykselleen. Lisänäkyvyydellä tavoitellaan uusia asiakkaita Suomesta. Työn keskeisenä tavoitteena oli kehittää toimeksiantajan digitaalista markkinointiviestintää ja toisaalta tarjota hänelle opastusta sosiaalisen median kanavien käytöstä. Itsenäisen toiminnan tueksi toimeksiantajalle tehtiin napakoita opetusvideoita esimerkiksi siitä, miten tehdään blogijulkaisu tai Facebook -päivitys.
Opinnäytetyön avulla pystyttiin kehittämään toimeksiantajan digitaalista markkinointiviestintää sekä innostamaan häntä hyödyntämään sosiaalista mediaa Villa Habiban markkinoinnissa. Tulevaisuuden parannusehdotukset otettiin osaksi toimeksiantajalle laadittua sosiaalisen median strategiaa.
Tämä opinnäytetyö koostuu kahdesta osasta: teoriasta ja empiriasta. Työn teoriaosuudessa käsitellään viestintää, markkinointiviestintää ja ennen kaikkea digitaalista markkinointiviestintää. Digitaalisen markkinointiviestinnän osalta teoriassa pureudutaan sen kanaviin, mittaamiseen sekä strategioihin. Sosiaalisen median osalta keskitytään työn kannalta oleellisiin sosiaalisen median kanaviin. Empiirisessä osassa perehdytään toimeksiantajan digitaalisen markkinointiviestinnän kehittämiseen. Tutkimus on toteutettu kvalitatiivisena eli laadullisena tutkimuksena ja tutkimuksen aineisto on kerätty syksyn 2018 aikana benchmarking-menetelmän avulla.
Idea tähän työhön syntyi toimeksiantajan tarpeesta saada mahdollisimman edullisesti lisänäkyvyyttä yritykselleen. Lisänäkyvyydellä tavoitellaan uusia asiakkaita Suomesta. Työn keskeisenä tavoitteena oli kehittää toimeksiantajan digitaalista markkinointiviestintää ja toisaalta tarjota hänelle opastusta sosiaalisen median kanavien käytöstä. Itsenäisen toiminnan tueksi toimeksiantajalle tehtiin napakoita opetusvideoita esimerkiksi siitä, miten tehdään blogijulkaisu tai Facebook -päivitys.
Opinnäytetyön avulla pystyttiin kehittämään toimeksiantajan digitaalista markkinointiviestintää sekä innostamaan häntä hyödyntämään sosiaalista mediaa Villa Habiban markkinoinnissa. Tulevaisuuden parannusehdotukset otettiin osaksi toimeksiantajalle laadittua sosiaalisen median strategiaa.