Laadunhallintajärjestelmä tilausajobussiyritykselle : kohteena Grandellin Liikenne Oy
Grandell, Aki (2010)
Grandell, Aki
Turun ammattikorkeakoulu
2010
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2010053110994
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2010053110994
Tiivistelmä
Opinnäytetyöni käsittelee laadunhallintajärjestelmän tekemistä tilausajobussiyritykselle. Laadunhallintajärjestelmä on rakennettu uusimman standardin ISO 9001:2008 pohjalle. Järjestelmän tavoitteena on saada asiakkaat tietoiseksi yrityksen laatutasosta ja sen pyrkimyksistä jatkuvaan parantamiseen.
Kohde yrityksen historia ja nykytila ovat tärkeitä, ja ne on käsitelty aivan opinnäytteen alussa, josta saa heti kuvan yrityksestä. Opinnäyte on rakennettu muilta osin käsittelemään laatua.
Pääosa eli liite Laadunhallintajärjestelmä on suoraan standardista, jota muutettiin sen verran kuin on sallittua. Kun yritys ei tee suunnittelua, voidaan kohta 7.3 Suunnittelu ja kehittäminen poistaa standardista. Standardin seuraaminen laadunhallintajärjestelmää rakentaessa on tehty melko helpoksi. Kaikki asiat on hyvin ohjeistettu.
Kohde yrityksen historia ja nykytila ovat tärkeitä, ja ne on käsitelty aivan opinnäytteen alussa, josta saa heti kuvan yrityksestä. Opinnäyte on rakennettu muilta osin käsittelemään laatua.
Pääosa eli liite Laadunhallintajärjestelmä on suoraan standardista, jota muutettiin sen verran kuin on sallittua. Kun yritys ei tee suunnittelua, voidaan kohta 7.3 Suunnittelu ja kehittäminen poistaa standardista. Standardin seuraaminen laadunhallintajärjestelmää rakentaessa on tehty melko helpoksi. Kaikki asiat on hyvin ohjeistettu.