Tapahtumatuotantoyrityksen tyky- ja virkistyspäivien ohjelman kehittäminen
Koivumäki, Jenni (2018)
Koivumäki, Jenni
Tampereen ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018120119383
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018120119383
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää minkälaista tyky- ja virkistyspäivä ohjelmaa työn toimeksiantajan kannattaa tarjota asiakkailleen. Selvitystyö suoritettiin tutkimalla toimeksiantajan asiakkaita, kilpailijoita ja tulevaisuuden trendejä. Työn tavoitteena oli auttaa toimeksiantajaa kehittämään heidän tyky- ja virkistyspäivien ohjelmaa. Työn toimeksiantaja oli pirkanmaalainen tapahtumatuotantoyritys.
Työn teoriaosuus keskittyi tuotekehitykseen sekä tuotekehitysprosessiin ja sen vaiheisiin. Tämän lisäksi työn teoriaosuudessa käytiin läpi benchmarkingia, konseptointia sekä palvelumuotoilua. Työn tutkimusosuudessa tehtiin kyselytutkimus toimeksiantajan asiakkaille. Kyselyllä pyrittiin selvittämään minkälaisesta tyky- ja virkistyspäivän ohjelmasta asiakkaat ovat kiinnostuneita. Kyselytutkimuksen lisäksi työn tutkimusosuudessa selvitettiin kilpailijoiden tarjontaa sekä tulevaisuuden ja tämän hetken trendejä.
Tuloksista selvisi, että asiakkaat toivovat tyky- ja virkistyspäivän aktiviteeteilta kevyttä liikuntaa ja vauhdikasta menoa. Päivän tavoitteena on yhteishengen nostatus, hauskanpito ja rentoutuminen. Erityisesti älytehtävät, kehonhuolto, luonnossa liikkuminen ja urheilukisat kiinnostivat vastaajia. Kilpailijoiden tarjonta sekä löydetyt trendit tukivat tuloksia.
Toimeksiantaja hyötyy työstä saamalla tärkeää tietoa asiakkaistaan sekä saamalla ideoita tulevaisuuden tyky- ja virkistyspäivien ohjelmaansa. Toimeksiantaja pystyy hyödyntämään myös löydettyjä trendejä ja luomaan sen pohjalta uusia tuotteita valikoimaansa.
Työn teoriaosuus keskittyi tuotekehitykseen sekä tuotekehitysprosessiin ja sen vaiheisiin. Tämän lisäksi työn teoriaosuudessa käytiin läpi benchmarkingia, konseptointia sekä palvelumuotoilua. Työn tutkimusosuudessa tehtiin kyselytutkimus toimeksiantajan asiakkaille. Kyselyllä pyrittiin selvittämään minkälaisesta tyky- ja virkistyspäivän ohjelmasta asiakkaat ovat kiinnostuneita. Kyselytutkimuksen lisäksi työn tutkimusosuudessa selvitettiin kilpailijoiden tarjontaa sekä tulevaisuuden ja tämän hetken trendejä.
Tuloksista selvisi, että asiakkaat toivovat tyky- ja virkistyspäivän aktiviteeteilta kevyttä liikuntaa ja vauhdikasta menoa. Päivän tavoitteena on yhteishengen nostatus, hauskanpito ja rentoutuminen. Erityisesti älytehtävät, kehonhuolto, luonnossa liikkuminen ja urheilukisat kiinnostivat vastaajia. Kilpailijoiden tarjonta sekä löydetyt trendit tukivat tuloksia.
Toimeksiantaja hyötyy työstä saamalla tärkeää tietoa asiakkaistaan sekä saamalla ideoita tulevaisuuden tyky- ja virkistyspäivien ohjelmaansa. Toimeksiantaja pystyy hyödyntämään myös löydettyjä trendejä ja luomaan sen pohjalta uusia tuotteita valikoimaansa.