Yritysmielikuvan kehittäminen : Case: Danfoss Drives Suomi
Majaharju, Jenna (2018)
Majaharju, Jenna
Vaasan ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018120219484
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018120219484
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena on antaa Danfoss Drives Suomelle tietoa siitä, millaisia mielikuvia yrityksestä on tällä hetkellä olemassa. Opinnäytetyö tarjoaa Danfossille tietoa myös siitä, millaisilla keinoilla ja tavoilla yrityksen tulisi lähestyä opiskelijoita, jotta se saavuttaisi vahvemman tunnettuuden tason.
Teoriaosuudessa käydään läpi tutkimukseen liittyvä teoria, jota hyödynnetään tässä opinnäytetyössä. Teoriaosuus kiteytyy kolmeen pääkohtaan, jotka ovat mielikuva, bändi ja markkinointiviestintä. Tutkimuksen empiirinen osio suoritettiin kvantitatii-visella tutkimuksella, johon sisällytettiin muutamia laadullisia kysymyksiä. Tutki-muksen perusjoukkona olivat opiskelijat, joiden otanta perustui vaasalaisten koulu-jen opiskelijoihin. Tutkimukseen vastasi kaiken kaikkiaan 245 tekniikan ja kaupallisen alan opiskelijaa.
Tutkimustulosten perusteella Danfoss on kansainvälinen ja menestyvä yritys, joka on osittain tuttu yritys vaasalaisten opiskelijoiden keskuudessa. Yrityksen logo on hyvin näkyvillä, mutta sitä ei kuitenkaan osata yhdistää taajuusmuuttajia valmistavaan energiateollisuuden yritykseen. Yritys mielletään pääsääntöisesti hyväksi työnantajaksi, jolla on vielä haasteita tunnettavuuden lisäämisessä.
Teoriaosuudessa käydään läpi tutkimukseen liittyvä teoria, jota hyödynnetään tässä opinnäytetyössä. Teoriaosuus kiteytyy kolmeen pääkohtaan, jotka ovat mielikuva, bändi ja markkinointiviestintä. Tutkimuksen empiirinen osio suoritettiin kvantitatii-visella tutkimuksella, johon sisällytettiin muutamia laadullisia kysymyksiä. Tutki-muksen perusjoukkona olivat opiskelijat, joiden otanta perustui vaasalaisten koulu-jen opiskelijoihin. Tutkimukseen vastasi kaiken kaikkiaan 245 tekniikan ja kaupallisen alan opiskelijaa.
Tutkimustulosten perusteella Danfoss on kansainvälinen ja menestyvä yritys, joka on osittain tuttu yritys vaasalaisten opiskelijoiden keskuudessa. Yrityksen logo on hyvin näkyvillä, mutta sitä ei kuitenkaan osata yhdistää taajuusmuuttajia valmistavaan energiateollisuuden yritykseen. Yritys mielletään pääsääntöisesti hyväksi työnantajaksi, jolla on vielä haasteita tunnettavuuden lisäämisessä.