Ohjeita henkilöbrändäykseen kiinteistönvälittäjille
Romppainen, Matias (2018)
Romppainen, Matias
Kajaanin ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018120620362
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018120620362
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli tehdä ohjeistus henkilöbrändäykseen Pohjois-Savon OP-Kiinteistökeskuksen kiinteistönvälittäjille. Työn tavoitteena oli rakentaa ohjeet henkilöbrändäykselle peilaten teoriaan omia sekä haastateltavien näkemyksiä ja kokemuksia. Toimeksiantajana opinnäytetyössä on Pohjois-Savon OP-Kiinteistökeskus Oy.
Opinnäytetyön tekijä toimii myyntineuvottelijana Pohjois-Savon OP-Kiinteistökeskuksella, jonka kautta syntyi ajatus tehdä opinnäytetyönä kehittämistehtävä henkilöbrändäyksestä. Yhteisymmärryksessä toimeksiantajan kanssa todettiin tehtävälle olevan tarve. Opinnäytetyöprosessin aluksi perehdyttiin aiheeseen perustuvaan kirjallisuuteen sekä verkkojulkaisuihin, joiden pohjalta rakennettiin tietoperusta. Haastattelurunko valmistui opinnäytetyön teorian pohjalta. Haastateltavaksi valittiin kiinteistönvälittäjä Roni Arvonen Helsingin Bo LKV:sta, joka on saanut merkittäviä tuloksia aikaan omalla henkilöbrändäyksellään lyhyessä ajassa. Haastattelu toteutettiin puhelimitse.
Työntekijät ovat toistensa kilpailijoita eri toimialojen työmarkkinoilla. Tämän takia henkilöbrändäys eli erottautuminen ja omien vahvuuksien esille nostaminen on tärkeä taito. Työntekijä yrityksessä rakentaa omalla tekemisellään ja asiantuntijuudellaan yrityksen brändiä ja asiakasuskollisuutta. Työntekijä tavoittaa asiakkaita omalla persoonallaan ja hyvällä palvelulla. Muut työnantajat kiinnostuvat myös työntekijästä, jolla on hyvän maineensa johdosta laaja asiakaskunta. Tehdystä asiantuntijahaastattelusta kävi ilmi, että henkilöbrändin rakentaminen kiinteistönvälityksessä on tärkeää ja sen merkitys korostuu vuosi vuodelta.
Asiakas valitsee pääsääntöisesti palveluntarjoajan henkilön mukaan eikä yrityksen, jolloin henkilöbrändäyksen tarve nousee esille. Ohjeistus koostuu seitsemästä vaiheesta, joiden on tarkoitus helpottaa Pohjois-Savon OP-Kiinteistökeskuksen henkilökunnan henkilöbrändäyksen luomista.
Opinnäytetyön tekijä toimii myyntineuvottelijana Pohjois-Savon OP-Kiinteistökeskuksella, jonka kautta syntyi ajatus tehdä opinnäytetyönä kehittämistehtävä henkilöbrändäyksestä. Yhteisymmärryksessä toimeksiantajan kanssa todettiin tehtävälle olevan tarve. Opinnäytetyöprosessin aluksi perehdyttiin aiheeseen perustuvaan kirjallisuuteen sekä verkkojulkaisuihin, joiden pohjalta rakennettiin tietoperusta. Haastattelurunko valmistui opinnäytetyön teorian pohjalta. Haastateltavaksi valittiin kiinteistönvälittäjä Roni Arvonen Helsingin Bo LKV:sta, joka on saanut merkittäviä tuloksia aikaan omalla henkilöbrändäyksellään lyhyessä ajassa. Haastattelu toteutettiin puhelimitse.
Työntekijät ovat toistensa kilpailijoita eri toimialojen työmarkkinoilla. Tämän takia henkilöbrändäys eli erottautuminen ja omien vahvuuksien esille nostaminen on tärkeä taito. Työntekijä yrityksessä rakentaa omalla tekemisellään ja asiantuntijuudellaan yrityksen brändiä ja asiakasuskollisuutta. Työntekijä tavoittaa asiakkaita omalla persoonallaan ja hyvällä palvelulla. Muut työnantajat kiinnostuvat myös työntekijästä, jolla on hyvän maineensa johdosta laaja asiakaskunta. Tehdystä asiantuntijahaastattelusta kävi ilmi, että henkilöbrändin rakentaminen kiinteistönvälityksessä on tärkeää ja sen merkitys korostuu vuosi vuodelta.
Asiakas valitsee pääsääntöisesti palveluntarjoajan henkilön mukaan eikä yrityksen, jolloin henkilöbrändäyksen tarve nousee esille. Ohjeistus koostuu seitsemästä vaiheesta, joiden on tarkoitus helpottaa Pohjois-Savon OP-Kiinteistökeskuksen henkilökunnan henkilöbrändäyksen luomista.