Market study on the Netherlands : Case: Tella Oy
Haaramäki, Elina (2018)
Haaramäki, Elina
Seinäjoen ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018121120857
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018121120857
Tiivistelmä
Tella Oy antoi toimeksi tämän opinnäytetyön selvittääkseen, olisiko Alankomaihin laajentaminen kannattava vaihtoehto. Tavoitteena oli selvittää markkinatutkimuksella toissijaisista tiedoista, onko markkina tarpeeksi laaja ja stabiili Tella Oy:lle. Yritys voisi sitten käyttää tätä opinnäytetyötä päättäessään, onko Alankomaat vaihtoehto ja kannattaako sitä tutkia lisää.
Opinnäytetyö koostuu teoreettisesta viitekehyksestä ja empiirisestä osasta. Markkinatutkimus on teoreettisen osan pääaihe, ja sitä sovellettiin empiirisessä osiossa käyttäen lähestymistapana monimenetelmätutkimusta. Tutkimus tehtiin kirjoituspöytätutkimuksena, ja vain toissijaista tietoa kerättiin.
Analysoimalla kerätyt tiedot eri menetelmiä käyttäen saatiin lopputuloksena selville, että Alankomaat on kannattava vaihtoehto. Lopputuloksena oli myös, että Tella Oy:n kannattaisi tutkia Alankomaiden markkinoita lisää ja sisällyttää analyysiin kaikki tarvittavat näkökohdat.
Opinnäytetyö koostuu teoreettisesta viitekehyksestä ja empiirisestä osasta. Markkinatutkimus on teoreettisen osan pääaihe, ja sitä sovellettiin empiirisessä osiossa käyttäen lähestymistapana monimenetelmätutkimusta. Tutkimus tehtiin kirjoituspöytätutkimuksena, ja vain toissijaista tietoa kerättiin.
Analysoimalla kerätyt tiedot eri menetelmiä käyttäen saatiin lopputuloksena selville, että Alankomaat on kannattava vaihtoehto. Lopputuloksena oli myös, että Tella Oy:n kannattaisi tutkia Alankomaiden markkinoita lisää ja sisällyttää analyysiin kaikki tarvittavat näkökohdat.