Konversio-optimoinnin työkalut : case Far-Tec Oy
Kankare, Suvi (2018)
Kankare, Suvi
Turun ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018121120822
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018121120822
Tiivistelmä
Nykyaikana verkkosivu on monelle asiakkaalle ensikosketus yritykseen, joten on tärkeää, että sivuston ulkoasu ja käytettävyys houkuttelevat kävijää tutustumaan yritykseen paremmin.
Opinnäytetyön tarkoituksena on toteuttaa toimeksiantajan asiakkaalle optimoidut ja käyttäjäystävälliset verkkosivut, jotka palvelevat sivuston olemassaolon tarkoitusta. Asiakkaan tavoite on saada aiempaa enemmän kävijöitä kohdistettua verkkokauppaan. Opinnäytetyön toimeksiantajana on Uplifting Oy, ja sivusto toteutettiin toimeksiantajan asiakkaalle, Far-Tec Oy:lle.
Opinnäytetyössä selvitetään mitkä seikat vaikuttavat käyttäjäystävällisyyteen ja sivuston tavoitteiden toteutumiseen, sekä tarkastellaan erityisesti konversio-optimoinnin ja A/B-testauksen vaikutusta lopputulokseen. Lisäksi tutkitaan esimerkiksi laadukkaan ja järjestelmällisen sisällön tärkeyttä. Tiedonhaussa on hyödynnetty useita aihetta käsitteleviä verkkojulkaisuja. Opinnäytetyön soveltavaan osuuteen sisältyy asiakkaalle kokonaan uuden sivuston suunnittelu ja toteutus, sekä uuden sivuston A/B-testaus käytännössä.
Opinnäytetyön tuloksena toimeksiantajan asiakas sai uuden sivuston, joka palvelee paremmin sen tavoitteita. Lisäksi toimeksiantaja voi hyödyntää opinnäytetyön tutkimustuloksia muidenkin asiakkaiden tulevissa projekteissa.
Opinnäytetyön tarkoituksena on toteuttaa toimeksiantajan asiakkaalle optimoidut ja käyttäjäystävälliset verkkosivut, jotka palvelevat sivuston olemassaolon tarkoitusta. Asiakkaan tavoite on saada aiempaa enemmän kävijöitä kohdistettua verkkokauppaan. Opinnäytetyön toimeksiantajana on Uplifting Oy, ja sivusto toteutettiin toimeksiantajan asiakkaalle, Far-Tec Oy:lle.
Opinnäytetyössä selvitetään mitkä seikat vaikuttavat käyttäjäystävällisyyteen ja sivuston tavoitteiden toteutumiseen, sekä tarkastellaan erityisesti konversio-optimoinnin ja A/B-testauksen vaikutusta lopputulokseen. Lisäksi tutkitaan esimerkiksi laadukkaan ja järjestelmällisen sisällön tärkeyttä. Tiedonhaussa on hyödynnetty useita aihetta käsitteleviä verkkojulkaisuja. Opinnäytetyön soveltavaan osuuteen sisältyy asiakkaalle kokonaan uuden sivuston suunnittelu ja toteutus, sekä uuden sivuston A/B-testaus käytännössä.
Opinnäytetyön tuloksena toimeksiantajan asiakas sai uuden sivuston, joka palvelee paremmin sen tavoitteita. Lisäksi toimeksiantaja voi hyödyntää opinnäytetyön tutkimustuloksia muidenkin asiakkaiden tulevissa projekteissa.