Ääniopastettuja reittejä Aviapoliksen hotelleille
Paasikoski, Jukka (2018)
Paasikoski, Jukka
Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018121120893
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018121120893
Tiivistelmä
Toiminnallinen opinnäytetyö on tehty toimeksiantona suomalaiselle älypuhelinsovelluksia kehittävälle yritykselle Appsipaja Oy:lle. Työn tavoitteena on tuottaa markkinointimateriaaleja, joita toimeksiantaja Appsipaja Oy voi käyttää Perille asti -hankkeessa. Markkinointimate-riaalien lisäksi toimeksiantajan älypuhelinsovellukseen tuotetaan paljon sisältöä. Aiheena on älypuhelinsovelluksen käyttöönotto ja markkinointi Aviapoliksen alueen hotelleilla ja produktina tehdään markkinointimateriaaleja sekä sisältöä sovellukseen.
Opinnäytetyön ensimmäinen kappale sisältää tarkan kuvauksen opinnäytetyön tavoitteista sekä rajauksista. Siinä maalaillaan myös, miksi opinnäytetyön aihe on ajankohtainen. Lisäksi siinä käydään läpi opinnäytetyöprosessi tarkasti. Myös toimeksiantaja esitellään tarkemmin opinnäytetyön alussa.
Tietoperustassa käsitellään digitaalisuuden vaikutusta yritysten toimintaan sekä asiakas-käyttäytymiseen. Siinä pohditaan, miten digitaalisuuden tuomat muutokset tulevat vaikutta-maan toimeksiantajaan ja mitä mahdollisuuksia se tuo mukanaan toimeksiantajalle. Lisäksi siinä käydään läpi, mitä digitaalisessa-ajassa menestyminen vaatii yrityksiltä.
Tietoperustassa käsitellään myös teoriaa liittyen sisäiseen markkinointiin ja markkinointi-viestintään. Siinä esitellään sisäisen markkinoinnin vaikutuksia yritysten työntekijöihin ja asiakaspalvelun laatuun. Markkinointiviestintää käsittelevä kappale keskittyy suoramarkki-nointiin ja suoramainoskampanjan suunnitteluun ja toteutukseen. Kappaleessa käydään läpi, miten tehokas suoramainoskampanja tulisi toteuttaa.
Opinnäytetyön empiirisessä osassa käydään läpi produktin toteutusta, kuvausta ja lopputu-losta. Empiirisessä osassa esitellään, miten opinnäytetyössä valmistuneet produktit, kuten markkinointimateriaalit ja sovellukseen tehty sisältö valmistui. Lisäksi nämä produktit esitel-lään empiirisessä osiossa.
Opinnäytetyön viimeisessä kappaleessa arvioidaan työn onnistumista, pohditaan kehitysehdotuksia sekä omaa oppimisprosessia. Lisäksi pohditaan työn aikataulutusta ja miten sen olisi voinut toteuttaa tehokkaammin
Opinnäytetyön ensimmäinen kappale sisältää tarkan kuvauksen opinnäytetyön tavoitteista sekä rajauksista. Siinä maalaillaan myös, miksi opinnäytetyön aihe on ajankohtainen. Lisäksi siinä käydään läpi opinnäytetyöprosessi tarkasti. Myös toimeksiantaja esitellään tarkemmin opinnäytetyön alussa.
Tietoperustassa käsitellään digitaalisuuden vaikutusta yritysten toimintaan sekä asiakas-käyttäytymiseen. Siinä pohditaan, miten digitaalisuuden tuomat muutokset tulevat vaikutta-maan toimeksiantajaan ja mitä mahdollisuuksia se tuo mukanaan toimeksiantajalle. Lisäksi siinä käydään läpi, mitä digitaalisessa-ajassa menestyminen vaatii yrityksiltä.
Tietoperustassa käsitellään myös teoriaa liittyen sisäiseen markkinointiin ja markkinointi-viestintään. Siinä esitellään sisäisen markkinoinnin vaikutuksia yritysten työntekijöihin ja asiakaspalvelun laatuun. Markkinointiviestintää käsittelevä kappale keskittyy suoramarkki-nointiin ja suoramainoskampanjan suunnitteluun ja toteutukseen. Kappaleessa käydään läpi, miten tehokas suoramainoskampanja tulisi toteuttaa.
Opinnäytetyön empiirisessä osassa käydään läpi produktin toteutusta, kuvausta ja lopputu-losta. Empiirisessä osassa esitellään, miten opinnäytetyössä valmistuneet produktit, kuten markkinointimateriaalit ja sovellukseen tehty sisältö valmistui. Lisäksi nämä produktit esitel-lään empiirisessä osiossa.
Opinnäytetyön viimeisessä kappaleessa arvioidaan työn onnistumista, pohditaan kehitysehdotuksia sekä omaa oppimisprosessia. Lisäksi pohditaan työn aikataulutusta ja miten sen olisi voinut toteuttaa tehokkaammin