Uusimmat viitteet

  • Toimintojen ulkoistaminen Lappeenrannan keskustan anniskeluravintoloissa 

    Vakkila, Riikka (Saimaan ammattikorkeakoulu, 2018)
    Tämän opinnäytetyön tehtävänä oli selvittää, kuinka paljon ravintolat ulkoistavat toimintojaan. Tutkimus keskittyi Lappeenrannan keskustan alueen anniskeluravintoloihin. Ulkoistamista tutkittiin ravintoloiden näkökulmasta. ...
  • Myynninedistäminen ruokalistan muuttuessa, case: Trattoria Casa 

    Kirsi, Inka (Saimaan ammattikorkeakoulu, 2018)
    Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli edistää toimeksiantajan hiljaisten aikojen myyntiä sekä markkinoida uutta ruokalistaa, joka vaihtui 7.2.2018. Toimeksiantaja on Lappeenrannassa kauppakeskus IsoKristiinassa toimiva ...
  • Hotelli Santalahden ravintolan hiljaisen ajan myynnin kehittäminen tapahtuman avulla 

    Laakso, Milla (Saimaan ammattikorkeakoulu, 2018)
    Tämän opinnäytetyön lähtökohtana oli Hotelli Santalahden ravintolan hiljaisen ajan myynnin kehittäminen. Hiljaisen ajan myyntiä pyrittiin kasvattamaan tapahtuman järjestämisen avulla. Opinnäytetyössä ei järjestetty tutkimusta. ...
  • Hotel Center Imatran huonevarustuksen kehityssuunnitelma 

    Litmanen, Iida (Saimaan ammattikorkeakoulu, 2018)
    Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää, mitkä ovat niitä lisätarvikkeita, jotka Hotel Center Imatran hotellihuoneissa parantavat huoneen käyttötarkoitusta ja lisäävät asiakkaan tyytyväisyyttä. Opinnäytetyössä ...
  • Elämysruokatuotteen suunnittelu ja testaus Vuonohevostalli Rajavaellukselle 

    Kallio, Mirka (Saimaan ammattikorkeakoulu, 2018)
    Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli kuvata elämyksellisen ruokatuotteen suunnitteluprosessia. Elämysruokatuote suunniteltiin Vuonohevostalli Rajavaellukselle ratsastusvaelluksen evääksi. Opinnäytetyö toteutettiin yhteistyössä ...
  • Paikallistuotteen tuotekehitys ja koemarkkinointi 

    Tuuha, Reetta (Saimaan ammattikorkeakoulu, 2018)
    Opinnäytetyön aiheena oli paikallistuotteen tuotekehitys ja koemarkkinointi. Opinnäytetyön tarkoituksena oli löytää Imatralle oma paikallistuote ja selvittää, minkälaisia ajatuksia tuote herättää asiakkaiden keskuudessa. ...
  • Tapahtumamarkkinointi asiakashankinnan keinona : Hyvän olon kauneuspäivä 

    Kautonen, Noora (Saimaan ammattikorkeakoulu, 2018)
    Opinnäytetyön aiheena oli järjestää avoimien ovien kaltainen tapahtuma, Hyvän olon kauneuspäivä. Toimeksiantajan toiveena oli avoimien ovien tyyppinen päivä Holiday Club Saimaan hoito-osastolle, Harmony Spahan. ...
  • Perehdyttämisopas uusille tarjoilijoille : Yritys X 

    Korhonen, Olli (Saimaan ammattikorkeakoulu, 2018)
    Opinnäytetyön aiheena oli tehdä perehdytysopas uusille tarjoilijoille. Perehdy-tysoppaasta oli tarkoitus tulla toimiva ja helposti päivitettävissä oleva. Opinnäytetyö oli toiminnallinen, koska sen tarkoituksena oli tehdä ...
  • Majoitusalalla toimivien suomalaisyritysten kilpailuetuja ja strategisia erilaistumismahdollisuuksia Aurinkorannikolla 

    Pesari, Anne (Saimaan ammattikorkeakoulu, 2018)
    Opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää, millaisia kilpailuetuja Aurinkorannikolla toimivilla suomalaisilla majoitusalan yrityksillä on. Lisäksi haluttiin selvittää, millä tavoin ne pystyvät positiivisesti erottumaan ...
  • Perinneruokien vaikutus Etelä-Karjalan matkailuun 

    Hokkanen, Vili; Löppönen, Johan (Saimaan ammattikorkeakoulu, 2018)
    Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli tutkia perinneruokien vaikutuksia Etelä-Karjalan matkailuun ja sen vetovoimatekijöitä ja selvittää, mitä perinneruokia Etelä-Karjalan alueelta löytyy ja minkälainen tarjonta kyseisillä ...
  • Perehdytyskansio Sahanlahti Resort Oy:n tarjoilijoille 

    Matinen, Katja (Saimaan ammattikorkeakoulu, 2018)
    Opinnäytetyön tavoitteena oli perustella perehdyttämisen tärkeyttä ja selvittää, mitä on hyvä perehdyttäminen. Opinnäytetyön tuotoksena syntyi perehdytyskansio tarjoilijoina toimiville henkilöille. Työn toimeksiantajana ...
  • Pop-up-hotelli Linnala: Käytännön järjestelyt 

    Melkko, Noora (Saimaan ammattikorkeakoulu, 2017)
    Opinnäytetyön tarkoitus oli suunnitella ja toteuttaa pop-up-hotelli Saimaan ammattikorkeakoulun Linnalan kampuksen tiloihin Imatranajo viikonlopuksi 19. - 21.8.2016. Tutkimusmenetelmä tässä opinnäytetyössä oli toiminnallinen, ...
  • Asiakkaiden epäasiallinen käyttäytyminen ja väkivalta ravintolayrityksen eri ketjuissa ja niiden toimipaikoissa henkilökunnan näkökulmasta 

    Keijonen, Tiia; Nyrhi, Janika (Saimaan ammattikorkeakoulu, 2018)
    Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää, tapahtuuko yhteistyöyrityksen eri toimipisteillä asiakkaiden taholta koettua epäasiallista käyttäytymistä ja väkivallan uhkaa henkilökuntaa kohtaan. Yhteistyökumppani tässä ...
  • Tislaamomatkailun mahdollisuudet Suomessa ja sen vaikutukset ravintolatoimintaan 

    Tamminen, Antti; Matikainen, Toni (Saimaan ammattikorkeakoulu, 2018)
    Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli tutkia suomalaista tislaamomatkailua, sekä sen mahdollisuuksia toimia matkailuattraktiona sekä sitä, ilmeneekö tislaamomatkailun kasvu mitenkään ravintolatoiminnassa ja jos näkyy, niin ...
  • Syrjintä työelämässä hotelli- ja matkailualalla 

    Virtanen, Eetu; Rasimus, Juho (Saimaan ammattikorkeakoulu, 2018)
    Opinnäytetyössä tutkittiin syrjintää hotelli- ja matkailualan työelämässä. Tutkimuksella haluttiin selvittää syrjinnän laajuutta, sen muotoja sekä ongelman vakavuutta. Opinnäytetyön tutkimuskysymyksiä olivat seuraavat: ...

Näytä lisää