Hyötylaskurin käytön vakiinnuttaminen toimipaikassa : case Pankki X
Mannermetsä, Milla (2018)
Mannermetsä, Milla
Turun ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018121221208
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018121221208
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena on selvittää hyötylaskurin käytön vakiinnuttamiseen liittyviä tekijöitä Pankki X:n asiakaspalvelupisteissä. Työssä tutkitaan Pankki X:n asiakaspalvelupisteille kehittämän myyntityön tueksi suunnitellun hintavertailutyökalun käyttöä.
Tutkimuksen teoreettinen osuus pohjautuu yritysten sisäisten kehitysprojektien käyttöönotto-vaiheeseen ja kehitysprojektin tuloksen käytön vakiinnuttamiseen. Tutkimuksessa tarkastellaan, miten käyttäjä kokee hyötylaskurin käytön ja millaisissa tilanteissa sen käyttö koetaan hyödylliseksi.
Tämä opinnäytetyö on case-tutkimus ja tutkimusmenetelmänä on kvalitatiivinen tapaustutkimus kvantitatiivisen tutkimuksen keinoin. Tutkimus toteutetaan survey-kyselyn muodossa S-Ryhmän oman Aitiopaikka-työkalun kautta. Tutkimuksen kohteena on 39 Turun Osuuskaupassa ja Osuuskauppa Hämeenmaalla työskentelevää henkilöä.
Tutkimustulosten perusteella voidaan päätellä, että hyötylaskurista on huomattavaa apua tavoitteiden saavuttamisessa. Hyötylaskurin käyttäjät kokevat sen hyödyllisenä työkaluna. Tutkimustulosten myötä esitetään kehitysehdotuksia, jotka edesauttavat hyötylaskurin käytön vakiinnuttamista.
Tutkimuksen teoreettinen osuus pohjautuu yritysten sisäisten kehitysprojektien käyttöönotto-vaiheeseen ja kehitysprojektin tuloksen käytön vakiinnuttamiseen. Tutkimuksessa tarkastellaan, miten käyttäjä kokee hyötylaskurin käytön ja millaisissa tilanteissa sen käyttö koetaan hyödylliseksi.
Tämä opinnäytetyö on case-tutkimus ja tutkimusmenetelmänä on kvalitatiivinen tapaustutkimus kvantitatiivisen tutkimuksen keinoin. Tutkimus toteutetaan survey-kyselyn muodossa S-Ryhmän oman Aitiopaikka-työkalun kautta. Tutkimuksen kohteena on 39 Turun Osuuskaupassa ja Osuuskauppa Hämeenmaalla työskentelevää henkilöä.
Tutkimustulosten perusteella voidaan päätellä, että hyötylaskurista on huomattavaa apua tavoitteiden saavuttamisessa. Hyötylaskurin käyttäjät kokevat sen hyödyllisenä työkaluna. Tutkimustulosten myötä esitetään kehitysehdotuksia, jotka edesauttavat hyötylaskurin käytön vakiinnuttamista.