PROTOTYYPIN KEHITYS UNREAL ENGINEN BLUEPRINTEILLÄ
Mahonen, Eetu (2018)
Mahonen, Eetu
Karelia-ammattikorkeakoulu (Pohjois-Karjalan ammattikorkeakoulu)
2018
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018121321338
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018121321338
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyössä käsitellään videopelin prototyypin kehitystä Unreal Engine pelinkehitysalustan versiolla 4.19.2. Opinnäytetyössä kehitystä tarkastellaan visuaalisen ohjelmoinnin näkökulmasta. Työ keskittyy Unreal Engine-pelinkehitysalustan tarjoamaan visuaaliseen ohjelmointiin nimeltä Blueprint Visual Scripting. Työssä myös sivutaan muita kehitykseen liittyneitä asioita.
Opinnäytetyön tarkoitus on havainnollistaa, miten prototyypin oleellisimmat osat on toteutettu. Tavoitteena oli luoda toimiva runko, joka mahdollistaa jatkokehityksen, sekä oppia ohjelmistoista ja niiden prosesseista.
Lopputuloksena syntyi prototyyppi, jota käytetään tulevan henkilökohtaisen projektin runkona.
Opinnäytetyön tarkoitus on havainnollistaa, miten prototyypin oleellisimmat osat on toteutettu. Tavoitteena oli luoda toimiva runko, joka mahdollistaa jatkokehityksen, sekä oppia ohjelmistoista ja niiden prosesseista.
Lopputuloksena syntyi prototyyppi, jota käytetään tulevan henkilökohtaisen projektin runkona.