Amazing Business Train ulkoinen tuotteistaminen
Kaikkonen, Reetta (2018)
Kaikkonen, Reetta
Hämeen ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018121321402
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018121321402
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön aiheena oli Amazing Business Train ulkoinen tuotteistaminen. Työn toimeksiantajana toimi Hämeen ammattikorkeakoulu, jonka opintotarjontaan Amazing Business Train kuuluu. Työn tavoitteena oli tuottaa visuaalisia tuotoksia yhtenäistämään ja selkeyttämään Amazing Business Trainista tehtävää viestintää.
Opinnäytetyö on toteutettu toiminnallisena opinnäytetyönä käyttäen menetelmänä portfoliota. Tämän portfolio-opinnäytetyön teoreettinen viitekehys pohjautuu tuotteistamiseen, palvelun tuotteistamiseen prosessina sekä tuotteistetun palvelun konkretisointiin. Lisäksi työn teoriaosuudessa käsitellään liiketoimintamuotoilua käsitteenä sekä sen hyödyntämistä Amazing Business Train -opintokokonaisuudella.
Työn portfolio-osuudessa käsitellään kehitystyön tuloksena syntyneitä tuotoksia, kuten logoa, esitettä, esityspohjaa sekä verkkosivuja. Tämän kehitystyön aikana havaittiin Instagramin tavoittavan parhaiten oikean kohderyhmän ja siihen opintokokonaisuuden viestinnän kannattaa panostaa jatkossakin.
Tuotteistaminen on pitkäkestoinen prosessi. Siitä johtuen kehitystyön onnistumista voidaan mitata vasta seuraavan Amazing Business Trainin jälkeen, sillä silloin kehitystyön tuloksena syntyneitä tuotoksia on pystytty hyödyntämään koko opintokokonaisuudesta tehtävän viestinnän ajan.
Opinnäytetyö on toteutettu toiminnallisena opinnäytetyönä käyttäen menetelmänä portfoliota. Tämän portfolio-opinnäytetyön teoreettinen viitekehys pohjautuu tuotteistamiseen, palvelun tuotteistamiseen prosessina sekä tuotteistetun palvelun konkretisointiin. Lisäksi työn teoriaosuudessa käsitellään liiketoimintamuotoilua käsitteenä sekä sen hyödyntämistä Amazing Business Train -opintokokonaisuudella.
Työn portfolio-osuudessa käsitellään kehitystyön tuloksena syntyneitä tuotoksia, kuten logoa, esitettä, esityspohjaa sekä verkkosivuja. Tämän kehitystyön aikana havaittiin Instagramin tavoittavan parhaiten oikean kohderyhmän ja siihen opintokokonaisuuden viestinnän kannattaa panostaa jatkossakin.
Tuotteistaminen on pitkäkestoinen prosessi. Siitä johtuen kehitystyön onnistumista voidaan mitata vasta seuraavan Amazing Business Trainin jälkeen, sillä silloin kehitystyön tuloksena syntyneitä tuotoksia on pystytty hyödyntämään koko opintokokonaisuudesta tehtävän viestinnän ajan.