Myyntiprosessi elämystuotteelle
Sipponen, Kimi (2018)
Sipponen, Kimi
Savonia-ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018121421657
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018121421657
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyössä oli tarkoitus rakentaa myyntiprosessi Savon Lasituote Oy:n uudelle elämystuotteelle. Tuote lanseerataan vuoden 2018 loppupuolella. Koska tuote on uusi, niin tuotteella ei ole vielä myyntiprosessia.
Tämä opinnäytetyö on toiminnallinen opinnäytetyö, jonka tavoitteena on luoda uutta tietoa sekä tuottaa hyötyä konkreettisista tuloksista toimeksiantajalleen. Toimeksiantajalle syntyy myyntiprosessi kuvaus, joka on tämän raportin liitteissä. Tässä opinnäytetyössä käydään myyntiprosessin teoriaa läpi ja sen pohjalta tehdään johtopäätöksiä uuden tuotteen myyntiprosessiksi.
Tämän opinnäytyön tavoite oli rakentaa ymmärrettävä ja helposti kehitettävä myyntiprosessi, jolla toimeksiantaja voi aloittaa myymään elämystuotettaan. Myyntiprosessi selitetään yksinkertaisesti raportointiosassa, mutta tarkka kuvaus on annettu pelkästään toimeksiantajan käyttöön.
Opinnäytetyö koostuu johdannosta, teoriaosuudesta, myyntiprosessin raportista sekä omista johtopäätöksistä. Johdannossa selvitetään tutkimuksen tavoitteet ja tutkimusmenetelmät. Teoriaosuudessa käytettiin myynnin ja ostamisen ammattikirjallisuutta, joista rakennettiin teoreettinen viitekehys. Myyntiprosessin raportissa käydään läpi rakennettu myyntiprosessi. Viimeisessä osassa käydään tutkijan johtopäätökset tutkimuksen pohjalta.
Tämä opinnäytetyö on toiminnallinen opinnäytetyö, jonka tavoitteena on luoda uutta tietoa sekä tuottaa hyötyä konkreettisista tuloksista toimeksiantajalleen. Toimeksiantajalle syntyy myyntiprosessi kuvaus, joka on tämän raportin liitteissä. Tässä opinnäytetyössä käydään myyntiprosessin teoriaa läpi ja sen pohjalta tehdään johtopäätöksiä uuden tuotteen myyntiprosessiksi.
Tämän opinnäytyön tavoite oli rakentaa ymmärrettävä ja helposti kehitettävä myyntiprosessi, jolla toimeksiantaja voi aloittaa myymään elämystuotettaan. Myyntiprosessi selitetään yksinkertaisesti raportointiosassa, mutta tarkka kuvaus on annettu pelkästään toimeksiantajan käyttöön.
Opinnäytetyö koostuu johdannosta, teoriaosuudesta, myyntiprosessin raportista sekä omista johtopäätöksistä. Johdannossa selvitetään tutkimuksen tavoitteet ja tutkimusmenetelmät. Teoriaosuudessa käytettiin myynnin ja ostamisen ammattikirjallisuutta, joista rakennettiin teoreettinen viitekehys. Myyntiprosessin raportissa käydään läpi rakennettu myyntiprosessi. Viimeisessä osassa käydään tutkijan johtopäätökset tutkimuksen pohjalta.