Markkinointiviestinnän vuosikello Raksa-messutapahtumalle
Hirvonen, Eetu (2018)
Hirvonen, Eetu
Karelia-ammattikorkeakoulu (Pohjois-Karjalan ammattikorkeakoulu)
2018
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018121922395
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018121922395
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön aiheena oli markkinointiviestinnän vuosikello Raksamessutapahtumalle. Tavoitteena oli laatia käytännönläheinen markkinointiviestinnän vuosikello, jonka avulla toimeksiantajan on jatkossa sujuvaa suunnitella ja toteuttaa Raksa-messujen markkinointiviestintää. Raksa on rakentamisen ja remontoinnin messutapahtuma, joka järjestetään vuosittain Lahdessa.
Opinnäytetyön teoriaosuus keskittyy markkinointiviestintään ja sen keskeisiin osaalueisiin yleisesti sekä tapahtuman näkökulmasta. Työn toiminnallisessa osuudessa selvitettiin Raksa-messujen markkinointiviestinnän nykytilaa teemahaastattelulla. Saatujen tuloksien avulla Raksa-messuille tehtiin markkinointiviestinnän nykytila-analyysi.
Opinnäytetyön tuotoksena luotiin markkinointiviestinnän vuosikello kalenterivuodelle 2019. Vuosikello on luotu tukemaan Raksa-messujen markkinointiviestintää ja siihen on määritetty markkinointiviestinnän toimenpiteet, vastuuhenkilöt sekä käytettävät viestintäkanavat. Vuosikello on luottamuksellinen, ja se julkaistaan vain yleisellä tasolla.
Opinnäytetyön teoriaosuus keskittyy markkinointiviestintään ja sen keskeisiin osaalueisiin yleisesti sekä tapahtuman näkökulmasta. Työn toiminnallisessa osuudessa selvitettiin Raksa-messujen markkinointiviestinnän nykytilaa teemahaastattelulla. Saatujen tuloksien avulla Raksa-messuille tehtiin markkinointiviestinnän nykytila-analyysi.
Opinnäytetyön tuotoksena luotiin markkinointiviestinnän vuosikello kalenterivuodelle 2019. Vuosikello on luotu tukemaan Raksa-messujen markkinointiviestintää ja siihen on määritetty markkinointiviestinnän toimenpiteet, vastuuhenkilöt sekä käytettävät viestintäkanavat. Vuosikello on luottamuksellinen, ja se julkaistaan vain yleisellä tasolla.