Uusien jäsenten tavoitteleminen markkinointiviestinnällä : CASE: Vantaan Kilpatanssijat Ry
Koskela, Taija (2010)
Koskela, Taija
Laurea-ammattikorkeakoulu
2010
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2010052810795
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2010052810795
Tiivistelmä
Opinnäytetyön aiheena on tutkia markkinointiviestinnän merkitystä jäsenmäärän kasvussa. Tanssiseura Vantaan Kilpatanssijat Ry haluaa saada lisää jäseniä. Jäsenmaksutuloilla seura voi tarjota parempia harjoittelutiloja ja järjestää erilaisia tapahtumia ja kannustaa tanssijoita.
Saadakseen lisää jäseniä seuran täytyi panostaa markkinointiin. Aluksi tehtiin uusia esitteitä, käyntikortteja ja mainoksia lehtiin. Markkinointiin panostaminen vaikutti jäsenmäärän kasvuun, mutta tavoite oli korkeammalla.
Toimeksianto oli uudistaa tanssiseuran kotisivut, jotta ne vastaisivat nykypäivän tarpeita ja haasteita. Käytännössä tämä tarkoitti koko konseptin uudelleen suunnittelua ja toteutusta. Tarkoituksena oli luoda toimivat ja visuaalisesti näyttävät verkkosivut palvelemaan seuran sisäistä ja ulkoista viestintää.
Opinnäytetyö pohjautui kirjallisuuteen markkinoinnista, markkinointiviestinnästä, verkkoviestinnästä ja semiotiikasta. Projektin työstäminen edellytti myös seuran toimintaan ja tavoitteisiin perehtymistä.
Uusista kotisivuista saatiin erittäin positiivista palautetta seuralta ja sivujen nykyisiltä käyttäjiltä. Uudet sivut ovat avanneet seuran toiminnalle uusia ovia ja mahdollisuuksia. Nykyisin sivut toimivat tärkeimpänä seuran sisäisenä viestintäkanavana perinteisen sähköpostin sijaan. Mainostaminen ja uutisointi seuran toiminnasta on saanut aivan uudet puitteet ja tulokset tullaan näkemään tulevina vuosina toivottavasti kasvavana jäsenmääränä ja seuran positiivisen imagon kohoamisena.
Saadakseen lisää jäseniä seuran täytyi panostaa markkinointiin. Aluksi tehtiin uusia esitteitä, käyntikortteja ja mainoksia lehtiin. Markkinointiin panostaminen vaikutti jäsenmäärän kasvuun, mutta tavoite oli korkeammalla.
Toimeksianto oli uudistaa tanssiseuran kotisivut, jotta ne vastaisivat nykypäivän tarpeita ja haasteita. Käytännössä tämä tarkoitti koko konseptin uudelleen suunnittelua ja toteutusta. Tarkoituksena oli luoda toimivat ja visuaalisesti näyttävät verkkosivut palvelemaan seuran sisäistä ja ulkoista viestintää.
Opinnäytetyö pohjautui kirjallisuuteen markkinoinnista, markkinointiviestinnästä, verkkoviestinnästä ja semiotiikasta. Projektin työstäminen edellytti myös seuran toimintaan ja tavoitteisiin perehtymistä.
Uusista kotisivuista saatiin erittäin positiivista palautetta seuralta ja sivujen nykyisiltä käyttäjiltä. Uudet sivut ovat avanneet seuran toiminnalle uusia ovia ja mahdollisuuksia. Nykyisin sivut toimivat tärkeimpänä seuran sisäisenä viestintäkanavana perinteisen sähköpostin sijaan. Mainostaminen ja uutisointi seuran toiminnasta on saanut aivan uudet puitteet ja tulokset tullaan näkemään tulevina vuosina toivottavasti kasvavana jäsenmääränä ja seuran positiivisen imagon kohoamisena.