Asiakastyytyväisyyskysely Royal Beauty Spa:lle
Savela, Jasmin; Takamäki, Iida (2018)
Savela, Jasmin
Takamäki, Iida
Centria-ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018122022682
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018122022682
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää kauneushoitola Royal Beauty Span asiakkaiden asiakastyytyväisyyttä ja olisiko heidän palvelun laatua tarvetta kehittää. Opinnäytetyön avulla oli tarkoitus selvittää asioiden tärkeys palvelua valitessa. Palvelu on nykypäivänä suuressa roolissa ja toimii yrityksellä myös kilpailuetuna, joten on hyödyllistä selvittää asiakkaiden tyytyväisyys yrityksen palveluihin. Opinnäytetyön lähdemateriaalina käytettiin laajasti kotimaista kirjallisuutta, sekä muutamia eri internetlähteitä.
Otannan keräys toteutettiin sähköisesti Webropol-ohjelmaa käyttäen, ja kyselyn linkki jaettiin Royal Beauty Span Facebook-sivuilla. Kyselyn linkki oli vastaajille avoinna viikon ajan. Tuloksia analysoitiin sekä tarkennettiin tutkimuksen raportissa. Työn tulokset olivat positiivisia ja vastasivat odotuksia.
Tutkimuksen vastaajat kokivat tärkeimpinä asioina ammattitaidon ja ajanvarauksen pitävyyden. Royal Beauty Span sosiaalisen median näkyvyys yllätti, sillä sitä ei juurikaan koettu tärkeäksi vastaajien kesken.
Otannan keräys toteutettiin sähköisesti Webropol-ohjelmaa käyttäen, ja kyselyn linkki jaettiin Royal Beauty Span Facebook-sivuilla. Kyselyn linkki oli vastaajille avoinna viikon ajan. Tuloksia analysoitiin sekä tarkennettiin tutkimuksen raportissa. Työn tulokset olivat positiivisia ja vastasivat odotuksia.
Tutkimuksen vastaajat kokivat tärkeimpinä asioina ammattitaidon ja ajanvarauksen pitävyyden. Royal Beauty Span sosiaalisen median näkyvyys yllätti, sillä sitä ei juurikaan koettu tärkeäksi vastaajien kesken.