Hotellin tukipalveluiden kartoitus kehitystyötä varten : Case Hotel Kantarellis'
Korhonen, Kaisu-Leena (2010)
Korhonen, Kaisu-Leena
Vaasan ammattikorkeakoulu
2010
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2010060311354
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2010060311354
Tiivistelmä
Nykypäivänä kilpailu palveluyritysten kesken on tiukkaa, ja yritykset joutuvat lisäämään ja erikoistamaan palvelutarjontaansa pärjätäkseen markkinoilla. Työni tarkoitus oli selvittää minkälaisia tukipalveluita hotellin asiakkaat kaipaavat ja olisivat halukkaita käyttämään. Työni toimeksiantajana toimi vaasalainen Hotel Kantarellis’. Tutkimukseni tavoitteena oli kehittää hotellin palvelutarjontaa ja näin ollen lisätä yrityksen kilpailuetua muihin vaasalaisiin hotelleihin nähden. Opinnäytetyön teoriaosuudessa käsitellään muun muassa asiakkuudenhallintaa ja palveluita yrityksen kilpailukeinona. Työn tutkimusosa toteutettiin kvantitatiivisella tutkimusotteella. Hotel Kantarelliksen asukkaille jaettiin kyselylomakkeita huhtikuun 2010 alussa. Kyselylomakkeella pyrittiin selvittämään, minkälaisista hotellin tukipalveluista asukkaat olisivat kiinnostuneita. Kyselylomakkeita jaettiin 75 kappaletta, ja vastauksia saatiin 41 kappaletta. Tuloksia analysoin Excel – taulukkolaskentaohjelmalla. Kyselyn avulla saatiin selville, minkälaisia palveluita vastaajat toivoisivat hotellin tarjoavan, sekä kuinka paljon he ovat valmiita käyttämään näihin palveluihin aikaa ja rahaa. Tutkimustulosten perusteella Hotel Kantarellis’ voi kehittää ja täydentää palvelutarjoomaansa.