Asiakastyytyväisyys Motonet Oy:n Kuopion myymälässä
Hämäläinen, Laura (2010)
Hämäläinen, Laura
Savonia-ammattikorkeakoulu
2010
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2010060311399
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2010060311399
Tiivistelmä
Opinnäytetyön aiheena oli kertoa perustaa asiakkaasta ja sen merkityksestä yritykselle sekä asiakastyytyväisyydestä. Aiheena oli myös asiakastyytyväisyyden tutkiminen ja sen ongelmat. Opinnäytetyöllä haluttiin selvittää asiakkaiden tyytyväisyyttä Kuopion Motonet – myymälään sekä erikseen tuoteryhmittäin. Erityisesti oltiin kiinnostuneita tuotevalikoiman puutteista.
Asiakastyytyväisyys on merkittävä tekijä yrityksen toiminnan kannalta. Asiakastyytyväisyys kuvastaa yrityksen tilaa ulkopäin katsottuna ja toimii osaltaan yrityksen viestintäkanavana ulospäin. Tyytyväinen asiakas palaa mielellään asiakkaaksi toisenkin kerran.
Kuopioon avattiin pääasiassa autovaraosia ja autotarvikkeita sekä työkaluja myyvä Moto-net Oy joulukuussa 2007. Tuotevalikoimaan kuuluu myös veneilytarvikkeita, kalastustar-vikkeita sekä kodin- ja vapaa-ajan tarvikkeita. Liike sijaitsee Inkilänmäellä ja on osa Bro-man Group Oy:tä.
Kysely toteutettiin toukokuussa 2008 kyselykaavakkeella, johon asiakkaat vastasivat Mo-tonetissä asioinnin yhteydessä. Vastauksien perusteella asiakkaat ovat tyytyväisiä Kuopi-on Motonet – myymälään. Mitään suuria epäkohtia ei vastauksissa tullut esille. Tuotevali-koiman laajennusta varten saatiin hyviä vinkkejä.
Sain kyselyyni kokonaisuudessaan 59 vastausta. Vastausten perusteella Kuopion Mo-tonetin asiakkaat ovat tyytyväisiä saamaansa palveluun sekä Motonetin tuotevalikoimaan. Myös muutamia hyviä ideoita saatiin tuotevalikoiman laajennuksen osalta. Jatkotutkimuksena voisi tarkemmin perehtyä esimerkiksi suurimman tuoteryhmän eli autovaraosien ja autotarvikkeiden kauppaan ja myynnin kilpailutilanteeseen Kuopiossa.
Asiakastyytyväisyys on merkittävä tekijä yrityksen toiminnan kannalta. Asiakastyytyväisyys kuvastaa yrityksen tilaa ulkopäin katsottuna ja toimii osaltaan yrityksen viestintäkanavana ulospäin. Tyytyväinen asiakas palaa mielellään asiakkaaksi toisenkin kerran.
Kuopioon avattiin pääasiassa autovaraosia ja autotarvikkeita sekä työkaluja myyvä Moto-net Oy joulukuussa 2007. Tuotevalikoimaan kuuluu myös veneilytarvikkeita, kalastustar-vikkeita sekä kodin- ja vapaa-ajan tarvikkeita. Liike sijaitsee Inkilänmäellä ja on osa Bro-man Group Oy:tä.
Kysely toteutettiin toukokuussa 2008 kyselykaavakkeella, johon asiakkaat vastasivat Mo-tonetissä asioinnin yhteydessä. Vastauksien perusteella asiakkaat ovat tyytyväisiä Kuopi-on Motonet – myymälään. Mitään suuria epäkohtia ei vastauksissa tullut esille. Tuotevali-koiman laajennusta varten saatiin hyviä vinkkejä.
Sain kyselyyni kokonaisuudessaan 59 vastausta. Vastausten perusteella Kuopion Mo-tonetin asiakkaat ovat tyytyväisiä saamaansa palveluun sekä Motonetin tuotevalikoimaan. Myös muutamia hyviä ideoita saatiin tuotevalikoiman laajennuksen osalta. Jatkotutkimuksena voisi tarkemmin perehtyä esimerkiksi suurimman tuoteryhmän eli autovaraosien ja autotarvikkeiden kauppaan ja myynnin kilpailutilanteeseen Kuopiossa.