Markkinointiviestintä suunnitelma Raya Diversin Krabin toimipisteellle
Nummela, Pinja (2019)
Nummela, Pinja
Satakunnan ammattikorkeakoulu
2019
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201901211450
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201901211450
Tiivistelmä
Satakunnan ammattikorkeakoulun liiketalouden opinnäytetyön aiheena oli markki-nointiviestintä ja tavoitteena oli suunnitella toimeksiantajayritykselle Raya Diversille soveltuva markkinointiviestintäkeinojen yhdistelmä eli markkinointiviestintämix.
Opinnäytetyö on toiminnallinen ja se jaettiin kahteen eri osioon: teoriaosuuteen ja empiiriseen osuuteen. Opinnäytetyön lopussa on työn tuotos eli markkinointiviestintä suunnitelma Raya Diversille. Teoriaosuuteen kerättiin aineistoa kirjallisuudesta sekä sähköisistä lähteistä. Teoriaosuus toimii tukijalkana markkinointiviestinnän suunnitelman laatimiselle ja sen sisältö rajattiin opinnäytetyön tavoitetta tukevaksi. Tavoitteena oli selvittää, mitkä markkinointiviestinnän keinot ovat kaikista toimivimpia kohdeyritykselle.
Lisäksi opinnäytetyötä varten haastateltiin markkinoinnin osaajia teemahaastattelun muodossa. Haastattelussa saadut tulokset tukivat työn tavoitetta. Markkinointiviestinnän keinoja analysoitiin Raya Diversin resurssit huomioiden.
Tähän markkinointiviestintäsuunnitelmaan ei ole varattu erinäistä budjettia, vaan se laadittiin niin, että kohdeyritys voi pohtia eri vaihtoehtoja ja päättää, mitä keinoja he haluavat käyttää tulevilla kausilla.
Opinnäytetyö on toiminnallinen ja se jaettiin kahteen eri osioon: teoriaosuuteen ja empiiriseen osuuteen. Opinnäytetyön lopussa on työn tuotos eli markkinointiviestintä suunnitelma Raya Diversille. Teoriaosuuteen kerättiin aineistoa kirjallisuudesta sekä sähköisistä lähteistä. Teoriaosuus toimii tukijalkana markkinointiviestinnän suunnitelman laatimiselle ja sen sisältö rajattiin opinnäytetyön tavoitetta tukevaksi. Tavoitteena oli selvittää, mitkä markkinointiviestinnän keinot ovat kaikista toimivimpia kohdeyritykselle.
Lisäksi opinnäytetyötä varten haastateltiin markkinoinnin osaajia teemahaastattelun muodossa. Haastattelussa saadut tulokset tukivat työn tavoitetta. Markkinointiviestinnän keinoja analysoitiin Raya Diversin resurssit huomioiden.
Tähän markkinointiviestintäsuunnitelmaan ei ole varattu erinäistä budjettia, vaan se laadittiin niin, että kohdeyritys voi pohtia eri vaihtoehtoja ja päättää, mitä keinoja he haluavat käyttää tulevilla kausilla.