How to improve communication between students and companies by building a web service : Case: Oppari.com
Raheem, Afolabi (2010)
Raheem, Afolabi
Jyväskylän ammattikorkeakoulu
2010
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2010060711615
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2010060711615
Tiivistelmä
Opinnäytetyön ideana on syventyä verkkosivupalvelu bisneksen laatimiseen. Tässä tapauksessa keskitytään bisnekseen markkinointi ja tutkimuksen näkökulmasta. Tässä opinnäytetyössä käytettiin Oppari.com, joka vielä kehitys vaiheessa. Oppari.com tutkittiin tarkasti analysoimalla sen nykyiset toimenpiteet, ja tutkittiin bisneksen tulevaisuuden ennuste myös. Palvelun pyrkimys on myös vahvistaa opiskelijan ja yritysten välinen kommunikointi, joka monipuolistaisi opiskelijan mahdollisuudet.
Opinnäytetyön tarkoitus on myös huomioida mistä pitää olla tietoinen palvelun rakentamisen aikana. Siksi tämä opinnäytetyö syventyy strategisen markkinoinnin ymmärtämiseen ja sovelletaan sitä Oppari.com tapaukselle. Toinen tärkeä tieto oli ymmärtää markkina-alueen odotukset palveluksesta, ja miten tämä tieto voidaan käyttää Oppari.com:in hyödyksi.
Tämä opinnäytetyö painottaa kuinka tärkeä markkinointitutkimus ja markkina-alueen ymmärtäminen ovat, koska nämä tutkimukset rakentavat bisneksen selkärankaa, eli sen pohja täytyy olla vankka.
Opinnäytetyön tarkoitus on myös huomioida mistä pitää olla tietoinen palvelun rakentamisen aikana. Siksi tämä opinnäytetyö syventyy strategisen markkinoinnin ymmärtämiseen ja sovelletaan sitä Oppari.com tapaukselle. Toinen tärkeä tieto oli ymmärtää markkina-alueen odotukset palveluksesta, ja miten tämä tieto voidaan käyttää Oppari.com:in hyödyksi.
Tämä opinnäytetyö painottaa kuinka tärkeä markkinointitutkimus ja markkina-alueen ymmärtäminen ovat, koska nämä tutkimukset rakentavat bisneksen selkärankaa, eli sen pohja täytyy olla vankka.