Asiakastutkimus K1 Katsastajat Vaasa
Haapala, Vesa-Matti (2019)
Haapala, Vesa-Matti
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201905078043
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201905078043
Tiivistelmä
Opinnäytetyössä tarkoituksena oli tutkia asiakastyytyväisyyden nykytilannetta K1 katsastajat Vaasan toimipisteissä. Tyytyväisyyden lisäksi tutkimuksen kohteena oli lisämyynnin onnistuminen ja katsastuspäätöksen vaikutus asiakastyytyväisyyteen. Tavoitteena oli saada riittävän kattavasti tietoa näihin kolmeen ongelmaan, että tuloksia voitaisiin tulkita luotettavina.
Tutkimuksen toteuttamisessa käytettiin kvantitatiivista tutkimusmenetelmää. Kysely suoritettiin kyselylomakkeita ja Webropol-ohjelmistoa hyödyntäen. Tietoa kerättiin 15.2.2019–3.4.2019, ja vastauksia saatiin kerättyä kaiken kaikkiaan 76 kappaletta.
Vastausten perusteella voitiin todeta, että asiakastyytyväisyys on hyvällä tasolla, eikä katsastuspäätös vaikuta juurikaan asiakkaiden tyytyväisyyteen. Lisämyynnin onnistumisen kanssa sen sijaan on parantamisen varaa.
K1 Katsastajat voivat halutessaan hyödyntää saatuja tutkimustuloksia ja kehittää niiden perusteella palvelun tasoa. Tulokset antoivat hyvän kuvan siitä, millaisella tasolla asiakastyytyväisyys on kyseisillä asemilla ja mitä asioita siellä kannattasi kehittää.
Tutkimuksen toteuttamisessa käytettiin kvantitatiivista tutkimusmenetelmää. Kysely suoritettiin kyselylomakkeita ja Webropol-ohjelmistoa hyödyntäen. Tietoa kerättiin 15.2.2019–3.4.2019, ja vastauksia saatiin kerättyä kaiken kaikkiaan 76 kappaletta.
Vastausten perusteella voitiin todeta, että asiakastyytyväisyys on hyvällä tasolla, eikä katsastuspäätös vaikuta juurikaan asiakkaiden tyytyväisyyteen. Lisämyynnin onnistumisen kanssa sen sijaan on parantamisen varaa.
K1 Katsastajat voivat halutessaan hyödyntää saatuja tutkimustuloksia ja kehittää niiden perusteella palvelun tasoa. Tulokset antoivat hyvän kuvan siitä, millaisella tasolla asiakastyytyväisyys on kyseisillä asemilla ja mitä asioita siellä kannattasi kehittää.