Helka Lohtander Oy:n liiketoimintasuunnitelma
Lohtander, Aki (2010)
Lohtander, Aki
Keski-Pohjanmaan ammattikorkeakoulu
2010
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2010061512214
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2010061512214
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö sisältää pihtiputaalaisen Kirpputori 75 ja Helka-Annelin Aarreaitan liiketoimintasuunnitelman. Jo vuoden toimineella yrityksellä oli tarve selventää liikeideaa ja tehostaa toimintaa markkinoinnin suunnittelun ja toteutuksen avulla.
Tutkimusmenetelmänä käytettiin asiakkaiden kanssa käytyjä keskusteluja. Tutkimus perustuu myös osittain yrityksen omistajan Helka Lohtanderin haastatteluihin.
Teoriaosa koostuu yrityksen tiedoista, markkinoinnin toimintaympäristöstä, yrityssuunnittelusta, markkinoinnin peruskilpailukeinoista sekä asiakaspalvelusta. Edellä mainittuja käsitteitä tutkittiin Kirpputori 75:n sekä Helka-Annelin Aarreaitan toiminnassa ja miten niitä voitaisiin parantaa.
Tärkeimmäksi kehittämisen kohteeksi yrityksessä nousi markkinointi. Verkkosivujen päivittäminen ja lisäämällä sivuille verkkokauppa on tulevaisuudessa suuri mahdollisuus kasvattaa antiikinmyyntiä. Yrityksen hinnat ovat kilpailukykyiset. Menekkiä pyritään edistämään kehittämällä tuotevalikoimaa sekä mainontaa.
Tutkimusmenetelmänä käytettiin asiakkaiden kanssa käytyjä keskusteluja. Tutkimus perustuu myös osittain yrityksen omistajan Helka Lohtanderin haastatteluihin.
Teoriaosa koostuu yrityksen tiedoista, markkinoinnin toimintaympäristöstä, yrityssuunnittelusta, markkinoinnin peruskilpailukeinoista sekä asiakaspalvelusta. Edellä mainittuja käsitteitä tutkittiin Kirpputori 75:n sekä Helka-Annelin Aarreaitan toiminnassa ja miten niitä voitaisiin parantaa.
Tärkeimmäksi kehittämisen kohteeksi yrityksessä nousi markkinointi. Verkkosivujen päivittäminen ja lisäämällä sivuille verkkokauppa on tulevaisuudessa suuri mahdollisuus kasvattaa antiikinmyyntiä. Yrityksen hinnat ovat kilpailukykyiset. Menekkiä pyritään edistämään kehittämällä tuotevalikoimaa sekä mainontaa.