Automyyjän perehdyttämisprosessi ja myyntitekniikat
Tüfek, Ulas (2019)
Tüfek, Ulas
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2019050915047
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2019050915047
Tiivistelmä
Tässä insinöörityössä tutkittiin Sports Car Center Oy:ssä työskentelevien automyyjien perehdyttämisprosessia ja myyntitekniikoita Helsingin toimipisteessä. Työssä käsitellään perehdyttämisen sisältöä ja myyntitekniikoita, jotka kehittävät automyyjän perehdyttämistä.
Opinnäytetyö koostuu kahdesta pääluvusta, jotka ovat automyyjän perehdyttämisprosessi ja myyntitekniikat. Myyntitekniikoista otettiin esimerkkinä Robert Cialdinin periaatteita. Tässä opinnäytetyössä määriteltiin kuusi periaatetta, joiden pohjalta asiakkaat tekevät valintojaan autoa ostaessa.
Opinnäytetyön teoriaosuudessa käydään läpi perehdytysprosessin liittyvää teoriaa, mitä hyötyjä hyvin suoritetusta perehdytyksestä on työntekijälle ja yritykselle. Perehdytystä katsotaan myös työturvallisuuden kannalta sekä perehdytysprosessin etenemistä vaihe vaiheelta.
Työn pohjalta syntyi perehdytysohjelma Sports Car Center Helsingin uusille automyyjille.
Opinnäytetyö koostuu kahdesta pääluvusta, jotka ovat automyyjän perehdyttämisprosessi ja myyntitekniikat. Myyntitekniikoista otettiin esimerkkinä Robert Cialdinin periaatteita. Tässä opinnäytetyössä määriteltiin kuusi periaatetta, joiden pohjalta asiakkaat tekevät valintojaan autoa ostaessa.
Opinnäytetyön teoriaosuudessa käydään läpi perehdytysprosessin liittyvää teoriaa, mitä hyötyjä hyvin suoritetusta perehdytyksestä on työntekijälle ja yritykselle. Perehdytystä katsotaan myös työturvallisuuden kannalta sekä perehdytysprosessin etenemistä vaihe vaiheelta.
Työn pohjalta syntyi perehdytysohjelma Sports Car Center Helsingin uusille automyyjille.