Laadukkaan ja kustannustehokkaan mainoselokuvatuotannon haasteet tuotantoyhtiön näkökulmasta tarjousvaiheessa
Samstén, Stina (2019)
Samstén, Stina
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019052010696
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019052010696
Tiivistelmä
Opinnäytetyöni aiheena on laadukkaan ja kustannustehokkaan mainoselokuvatuotannon haasteet tuotantoyhtiön näkökulmasta tarjousvaiheessa. Tarkastelen aihetta oman työkokemukseni kautta tuottajana ja tuotantokoordinaattorina viimeisen 14 vuoden ajalta. Lisäksi olen haastatellut yhtä tuottajaa sekä yhtä freelance-ohjaajaa.
Tekemisen kiihtynyt tahti sekä uudet tekniikat ja mediat ovat muokanneet työtä paljon viime vuosina. Liikkuvan kuvan työn tarjouspyyntövaiheessa on muutamia haasteita, joita käyn opinnäytetyössäni läpi.
Toivon, että opinnäytetyöstäni on hyötyä tuleville markkinoinnin ammattilaisille, jotka työllistyvät mainostoimistoon projektipäällikköinä tai yrityksiin markkinointipäällikköinä sekä jo mainosalalla toimiville, jotka ovat liikkuvan kuvan kanssa tekemisissä. The subject of my thesis is challenges in a commercial video offer request from a production company’s point of view. My thesis is based on my work experience as a producer and a production coordinator for the last 14 years. I have interviewed also a Helsinki-based producer and a freelance-director.
The speed of working process and new technics and new medias have shaped the work a lot for the past years. There are some challenges that all production companies have to face when the client has sent the offer request for a commercial video.
I hope that my thesis could help the future marketing professionals who want to make a career as a project manager in an ad agency or as a marketing manager in a company, plus the people who are already working in the business involved video productions.
Tekemisen kiihtynyt tahti sekä uudet tekniikat ja mediat ovat muokanneet työtä paljon viime vuosina. Liikkuvan kuvan työn tarjouspyyntövaiheessa on muutamia haasteita, joita käyn opinnäytetyössäni läpi.
Toivon, että opinnäytetyöstäni on hyötyä tuleville markkinoinnin ammattilaisille, jotka työllistyvät mainostoimistoon projektipäällikköinä tai yrityksiin markkinointipäällikköinä sekä jo mainosalalla toimiville, jotka ovat liikkuvan kuvan kanssa tekemisissä.
The speed of working process and new technics and new medias have shaped the work a lot for the past years. There are some challenges that all production companies have to face when the client has sent the offer request for a commercial video.
I hope that my thesis could help the future marketing professionals who want to make a career as a project manager in an ad agency or as a marketing manager in a company, plus the people who are already working in the business involved video productions.